728 x 90

حملات شیمیایی سازمان‌یافته به مدارس دخترانه در تهران، کرمانشاه، سنندج، همدان و کرج

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

حملات شیمیایی سازمان‌یافته به مدارس دخترانه در تهران، کرمانشاه، سنندج، همدان و کرج

خامنه‌ای و ایادی جنایتکارش به‌منظور مقابله با قیام و انتقام‌گیری از دختران و زنان که در صف مقدم قیام در سال ۱۴۰۱ حضور داشتند به مسموم کردن دانش‌آموزان ادامه می‌دهند. دوشنبه ۴ و سه‌شنبه ۵ اردیبهشت مدارس تهران و پاره‌ای از شهرها از جمله کرمانشاه، سنندج، همدان و کرج شاهد مسموم شدن شمار زیادی از دانش‌آموزان بود.

روز سه‌شنبه دانش‌آموزان تعدادی از مدارس دخترانه از جمله دبیرستان دخترانه آوینی در تهران، مدرسه دخترانه نیایش در سنندج و مدرسه دخترانه قدوسی در کرمانشاه در اثر حمله شیمیایی مسموم شدند روز دوشنبه نیز دبیرستانهای دخترانه نسیبه، مائده، نیایش، مستوره اردلان، معراج و عصمت در سنندج، مدرسه دخترانه ۲۲بهمن و دبیرستان دخترانه فاطمه پزشکی در مهرشهر کرج، مدرسه دخترانه جوادالاسد و هنرستان دخترانه فاطمیه و دبیرستان دخترانه جاویدالاثر در همدان و مدرسه دخترانه فسایی‌نژاد در تهران با گاز سمی مورد حمله قرار گرفت و دهها دانش‌آموز مسموم و به بیمارستان منتقل شدند.

طی پنج ماه گذشته که مسموم کردن دانش‌آموزان دختر ادامه داشته است، رژیم آخوندی و نهادهای امنیتی، سیاسی و تبلیغاتی‌اش کاری بجز لاپوشانی و ممانعت از برملا شدن حقیقت در این زمینه نکرده‌اند. به‌عکس شماری از کسانی که به انتشار اخبار این جنایت سازمان‌یافته مبادرت کرده‌اند تحت تعقیب قرار گرفته و زندانی شده‌اند. حسین رجبی دادستان قزوین از دستگیری خانمی خبر داد که «از زمان ورود دانش‌آموزان به بیمارستان با حضور در بخشهای مختلف درمانی اقدام به تهیه فیلم و عکس از وضعیت دانش‌آموزان می‌نماید. برای این فرد پرونده قضایی تشکیل... . و به اتهام نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام روانه زندان شد». (سایت حکومتی انتخاب – ۳۱فروردین)

بهزاد رحیمی نماینده مجلس رژیم خطاب به وزیر کشور رئیسی گفت: «مسمومیت سریالی دانش‌آموزان متأسفانه چند ماهی است به گستردگی در حال وقوع است و به موضوعی پرچالش و بدون جواب تبدیل شده است (سایت مجلس رژیم – ۲۸فروردین).

مصطفی رضاحسینی عضو دیگر مجلس، رئیسی را «ضعیف‌ترین و نا کارآمدترین» دولت خواند و از او پرسید «... بحث مسمومیتهای مدارس را چه کردید؟ چند نفر را دستگیر کردید؟ وابسته به کی بودند؟ کجا معرفی‌شان کردید؟ چرا به مردم نمی‌گید اینها را؟» (سایت مجلس رژیم – ۲۸فروردین).

مقاومت ایران بار دیگر خواستار تحقیق جامع و مستقل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی درباره این جنایت بزرگ و سیستماتیک می‌باشد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۲۵ آوریل ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5371f5b6-0eb1-428e-b8c0-d23bab511945"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات