728 x 90

حملات شدید بین اسراییل و حزب‌الله لبنان در بامداد یکشنبه

تشدید درگیری بین اسراییل و حزب‌الله لبنان
تشدید درگیری بین اسراییل و حزب‌الله لبنان

بامداد یکشنبه ۴ شهریور جنگ شدید و موج تازه‌یی از حملات بین اسراییل و حزب‌الله لبنان آغاز شد. به گزارش رسانه‌های بین‌المللی و خبرگزاریها موجی از موشک و پهپادهای جنگی توسط حزب‌الله لبنان به سوی شمال اسراییل پرتاب شد و حزب‌الله اعلام کرد در پاسخ به کشته شدن فؤاد شکر، فرمانده ارشد آن در ماه گذشته توسط اسرائیل، با تعداد زیادی پهپاد و موشک به اسراییل حمله کرده است.

از سوی دیگر، سخنگوی ارتش اسراییل گفت: طرح حمله گسترده حزب‌الله به اسراییل را خنثی کرده است.

رویترز گزارش کرد در ساعات اولیه صبح یکشنبه، ارتش اسراییل آماده‌سازیهای گسترده‌یی از سوی حزب‌الله برای انجام عملیات شلیک علیه اسراییل را رصد کرد.

این منبع افزود بر اساس ارزیابیهای اطلاعاتی، حدود ۱۰۰ هواپیمای جنگی نیروی هوایی، هزاران سکوی متعلق به حزب‌الله را که در جنوب لبنان مستقر بودند، هدف قرار داده و نابود کردند. بیشتر این سکوها به سمت منطقه شمال یا مناطق مرکزی اسراییل هدف‌گیری شده بودند. تایمز اسراییل به‌نقل از رسانه‌های محلی لبنان از کشته شدن دو تن از افراد حزب‌الله در این حملات خبر داد

به‌دنبال این حمله ارتش اسراییل با صدور بیانیه مناطق اطراف رود لیطانی در جنوب لبنان را به‌دلیل استقرار نیروهای حزب‌الله خطرناک اعلام کرد و به شهروندان لبنانی ساکن این مناطق هشدار داد از آنجا خارج شوند.

 

نیویورک تایمز ۴شهریور نوشت: درگیریهای نظامی روز یکشنبه یکی از سنگین‌ترین درگیریها میان اسراییل و حزب‌الله وابسته به رژیم ایران در ماههای اخیر به‌شمار می‌رود. وزارت بهداشت لبنان می‌گوید در حملات اسراییل به لبنان دست کم ۳ تن کشته شده‌اند.

نیویورک تایمز افزود: ساعاتی پس از این حملات هر دو طرف تنشها را کاهش دادند. حزب‌الله اعلام کرد «عملیات نظامی امروز» به پایان رسیده است. اسراییل نیز فرودگاه بین‌المللی بن گورین در نزدیکی تل آویو را پس از یک وقفه کوتاه به‌حالت عادی در آورد. با این‌حال اسراییل اعلام کرد به حملات هوایی علیه اهداف حزب‌الله در خاک لبنان ادامه خواهد داد.

 

نیویورک تایمز در گزارش دیگری نوشت ایالات متحده در تلاش برای جلوگیری از جنگ، نیروهای دریایی خود را به اسراییل نزدیک می‌کند. دو ناو هواپیمابر تئودور روزولت و آبراهام لینکلن - و ناوهای جنگی و هواپیماهای تهاجمی همراه آنها اکنون در دریای عمان یا نزدیک آن هستند.

مقامات آمریکایی از طریق دو گروه ناو هواپیمابر و یک زیردریایی حامل موشک هدایت‌شونده، به رژیم ایران و متحدانش سیگنال ارسال می‌کنند... .

نیویورک تایمز افزود: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا دستور خود برای اقدام غیرعادی برای فرستادن زیردریایی حامل موشک هدایت‌شونده جورجیا به منطقه را علنی کرد، زیرا پنتاگون به ندرت در مورد تحرکات ناوگان زیردریایی خود صحبت می‌کند. زیر دریایی جورجیا قادر است موشکهای کروز شلیک کند و تیم‌هایی از کماندوهای نیروی دریایی را حمل کند.
این دستورات در پاسخ به تهدیدهای رژیم ایران و نیابتی‌هایش در غزه، لبنان و یمن برای حمله به اسراییل به‌خاطر انتقام ترور اسماعیل هنیه، رهبر ارشد حماس، در تهران در ۳۱ ژوئیه صادر شد... .

 

به گزارش رسانه‌های اسراییلی تظاهرات مشابهی در شهرهای حیفا، هرتزلیا و قیصریه نیز برگزار شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b7e43caa-0b2a-4282-8d55-e8261fb057e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات