728 x 90

حمایتهای جهانی از قیام مردم ایران - مدیر عفو بین‌الملل – نیروهای امنیتی ایران دست‌کم ۲۳ کودک را به‌طور غیرقانونی کشته‌اند

قیام سراسری مردم  ایران۱۴۰۱
قیام سراسری مردم ایران۱۴۰۱

در سی‌امین روز قیام سراسری حمایتهای جهانی از این تحول بزرگ در ایران زمین همچنان رو به گسترش است. در این صفحه شما می‌توانید مهمترین حمایتهای بین‌المللی از قیام سراسری را دنبال کنید.

 

اگنس کالامارد – نیروهای امنیتی ایران دست‌کم ۲۳ کودک را به‌طور غیرقانونی کشته‌اند

اگنس کالامارد مدیر عفو بین‌الملل روز جمعه ۲۲مهر در صفحه توئیتر خود نوشت – نیروهای امنیتی ایران دست‌کم ۲۳کودک را به‌طور غیرقانونی کشته‌اند که نشان‌دهنده راه‌حل مرگبار مقامات برای سرکوب قیام گسترده‌تر علیه این رژیم اسلامی است که با کشته شدن مهسا (ژینا) امینی ۲۲ساله در ۱۶سپتامبر آغاز شد.

 

هلن کلارک - شجاعت فوق‌العاده دختران و زنان جوان در تظاهرات در ایران، در حالی که خواستار حق زندگی با عزت خود هستند

هلن کلارک نخست‌وزیر اسبق زلاندنو روز شنبه ۲۳مهر در توئیتر خود نوشت: دختران و زنان ایرانی که خواستار حق زندگی با عزت هستند در تظاهرات علیه رژیم سرکوبگر ایران، فریاد اعتراضی سر می‌دهند

شجاعت فوق‌العاده دختران و زنان جوان در تظاهرات در ایران، در حالی که خواستار حق زندگی با عزت خود هستند. رژیم با سرکوب شدید، کشتار، مجروح کردن، و بازداشت بسیاری از کسانی که جرأت کرده‌اند فریاد اعتراضی سر بدهند، پاسخ داده است.

 

وزیران کشورهای گروه ۷: رژیم ایران باید به هر گونه سرکوب پایان دهد
وزیران امور زنان هفت کشور صنعتی روز جمعه ۲۲مهر در نشستی در برلین با انتشار بیانیه‌یی ضمن محکوم کردن سرکوب اعتراضات گسترده در ایران خواهان توقف و پایان آن شدند.
وزرای امور زنان هفت کشور صنعتی در بیانیه خود با تأکید بر این‌که حقوق زنان حقوق‌بشر است و رژیم ایران نیز می‌بایست از قوانین بین‌المللی که بر مساوات و بهره‌مندی کامل زنان و دختران از حقوق‌بشر تأکید دارد تبعیت کند اضافه کردند «حکومت ایران «باید به هر گونه سرکوب و خشونت علیه تمام ایرانیان و به‌ویژه زنان و دختران ایرانی پایان دهد».
خاطر نشان می‌شود که آلمان ریاست کنونی گروه هفت که متشکل از فرانسه؛ ایتالیا؛ ژاپن؛ کانادا؛ انگلستان؛ آمریکا و آلمان می‌باشد را برعهده دارد.

 

جنیفر گرنهولم: زنان و دختران ایران شما دنیا را تغییر می‌دهید و دنیا تماشا می‌کند
جنیفر گرنهولم؛ وزیر انرژی آمریکا روز جمعه ۲۲مهر در توئیتی که منتشر کرد با حمایت از اعتراضات گسترده در ایران خطاب به زنان و دختران ایران نوشت «تنفر ریشه‌دار و سیستماتیک از زنان – نسبت به استقلال، قدرت، آینده‌شان – و نتیجه ستم و خشونت ناشی از آن، لکه‌ای بر انسانیت است. خطاب به زنان و دختران ایران: شما دنیا را تغییر می‌دهید و دنیا تماشا می‌کند».

 

گریس منگ ــ من در کنار زنان ایران هستم

گریس منگ عضو کنگره آمریکا روز جمعه ۲۲مهر در صفحه توئیتر خود نوشت: من در کنار زنان ایران ایستاده‌ام که به‌رغم تهدیدات به خشونت برای دفاع از حقوق خود قیام می‌کنند. من به حمایت از حقوق ایرانیان برای اعتراض مسالمت‌آمیز به سیاستهای ناعادلانه دولت ادامه خواهم داد.

 

کتی بریت: رژیم تروریستی ایران زنان و مردان را به‌خاطر آزادی بیان و کرامت‌شان کشته است
کتی بریت؛ کاندید سنای آمریکا از آلاباما در توئیتی که روز جمعه ۲۲مهر با عکسی از سارینا اسماعیل‌زاده از شهدای قیام سراسری منتشر کرد ضمن حمایت از اعتراضات گسترده در ایران نوشت «قتل مهسا امینی دور از ذهن نبود.
رژیم تروریستی ایران از آن زمان نیکا شاکرمی، سارینا اسماعیل‌زاده و تعداد بیشماری از نوجوانان، کودکان، زنان و مردان دیگر را به‌خاطر جرأت آنان برای آزادی بیان و کرامت‌شان کشته است».

 

مارک دو بویتز: شهامت اعتراض کنندگان در ایران خیره‌کننده است
مارک دو بویتز؛ مدیر بنیاد دفاع از دموکراسیها روز جمعه ۲۲مهر با انتشار توئیتی و با اشاره به استمرار اعتراضات گسترده سراسری در ۲۹روز گذشته نوشت «روز ۲۹، و فریاد «مرگ بر دیکتاتور» کماکان در خیابانهای ایران طنین می‌افکند. شهامت معترضان در ایران خیره‌کننده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3b324395-eb63-4c9b-9e5e-fef4e3fa2f3e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات