728 x 90

حمایتهای جهانی از قیام سراسری مردم ایران - جیسون برادسکی – این فریادی برای تغییر رژیم در ایران است

قیام سراسری مردم ایران -۱۴۰۱
قیام سراسری مردم ایران -۱۴۰۱

توئیت جیسون برادسکی مدیر سیاست‌گذاری یوانی – این فریادی برای تغییر رژیم در ایران است

این فریادی برای تغییر رژیم در ایران است، اما اتحادیه اروپا این را نمی‌گوید و آن خواسته‌ها در جمهوری اسلامی هرگز برآورده نخواهند شد.

جیسون برادسکی توییت فوندر لاین را ضمیمه توییت خود کرده است:

خانم فوندر لاین رئیس کمیسیون اروپا درباره اعتراضات ایران، می‌گوید این فریادی برای برابری است. این فریادی برای حقوق زنان است. او می‌گوید پیام باید بسیار شفاف باشد که ما با تحریم کسانی را که مسئول سرکوب زنان هستند، مورد حسابرسی قرار خواهیم داد.

 

ملانی جولی وزیر خارجه کانادا- ۲۰مهرماه: «کانادا استفاده ادامه‌دار رژیم ایران از خشونت علیه تظاهر کنندگان را که منجر به مرگ غیرنظامیان از جمله کودکان می‌شود، محکوم می‌کند. بازداشت خودسرانه و بدرفتاری جاری با تظاهر کنندگان باید متوقف شود. ما از رژیم ایران می‌خواهیم که خشونت‌گری خود را متوقف کند، به حقوق‌بشر احترام بگذارد و با حسن‌نیت به نگرانی‌های مشروع شهروندان خود رسیدگی کند».

توئیت ایلی کوهانیم معاون دستیار سابق وزارت‌خارجه آمریکا -۲۱مهرماه
مردم ایران خواهان تغییر رژیم هستند. آنها با علم به این‌که ممکن است برنگردند خانه را ترک می‌کنند و برای تغییر رژیم شعار می‌دهند. بایدن باید از مذاکرات وین دور شود. او باید رژیم را منزوی کند. اتحادیه اروپا باید دیپلماتهای خود را برگرداند. کار با این رژیم تمام است.

مورگان اورتگاس سخنگوی پیشین وزارت خارجه آمریکا:

مورگان اورتگاس: ما و کانادا نباید بگذاریم مقامات ایرانی و خویشاوندان آن به تحصیلات خود در غرب ادامه بدهند در حالی‌که در داخل ایران مردم خود را سرکوب می‌کنند و زنان را به‌خاطر کمی مویشان دیده شده را می‌کشد. بنابراین صحبت از هشتگ دیگر کافی نیست صحبت از حقوق‌بشر کافی نیست. باید اقدام عملی کرد و آنها از کاهش تحریم‌ها میلیاردها به‌دست می‌آورند.

توئیت ریچارد گولدبرگ مشاور بنیاد دفاع از دموکراسیها -۲۱مهرماه
آمریکا به یک نماینده ویژه برای مردم ایران نیاز دارد، نه فرستاده ویژه در برابر ستمگران. آنچه امروز داریم همین دومی است. اگر وزارت‌خارجه جدی است که تمرکزش دیگر بر توافق هسته‌یی نیست، بلکه به جای آن بر حمایت از مردم تمرکز می‌کند، زمان آن رسیده است که راب مالی را جایگزین کند.

توئیت راب مالی نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا -۲۱مهرماه
ما متعهد هستیم که ابزارهای ارتباطی حیاتی را در دسترس مردم ایران قرار دهیم، زیرا آنها به‌طور مسالمت‌آمیز به خشونت تحت حمایت دولت ایران علیه زنان و انکار آزادیهای اساسی آنها اعتراض می‌کنند.

توئیتر وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا -۲۱مهرماه:

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا: «سرکوب خشونت‌آمیز و ادامه‌دار [رژیم] ایران علیه تظاهر کنندگان مسالمت‌آمیز، توهین به حقوق‌بشر است. من با شرکت‌های بزرگ فناوری ایالات متحده صحبت کردم و از آنها خواستم از مجوز عمومی D-۲ برای ارائه خدمات و ابزارهای ارتباطی اضافی [‌در پشتیبانی از آزادی اینترنت] برای مردم ایران استفاده کنند».

نیویورک تایمز- پنجشنبه ۲۱مهرماه: 

چهارمین هفته از اعتراضات در ایران- تظاهراتهای مرگبار که خواهان برکناری رهبران جمهوری اسلامی ایران هستند برای چهارمین هفته ادامه دارد... حاکمیت سرکوب خشونت‌آمیز عله تظاهراتها اعمال کرده است. برخی از آنها به نبردهای خیابانی پر هرج و مرج تبدیل شده‌اند و نیروهای امنیتی به سوی تظاهر کنندگان یا ساکنان محلی آتش گشوده‌اند. گروه‌های حقوق‌بشر می‌گویند حداقل ۱۸۵نفر کشته و هزاران نفر مجروح یا دستگیر شده‌اند، ولی قطع شدن اینترنت، تأیید آمار واقعی را دشوار کرده است...
کارگران بخشهای حیاتی نفت و انرژی کشور دو روز است که دست به اعتصاب زده‌اند. بر اساس گزارشهای خبری، یازده کارگر روز سه‌شنبه دستگیر شدند، اما این اعتصاب ادامه یافت. اعتصاباتی که می‌تواند به اقتصاد آسیب بیشتری وارد کند، وزن سنگینی در تاریخ ایران دارد. در طول انقلاب اسلامی ۱۹۷۹، اعتصابات در آن بخش‌ها ابزار قدرتمندی بود که فروپاشی حکومت شاه را تسریع کرد...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4d21c75d-d365-448b-b7db-8b8bc076de73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات