728 x 90

حمایت شخصیتهای استرالیایی از فراخوان خانم مریم رجوی برای آزادی زندانیان سیاسی

پیتر مورفی
پیتر مورفی

کمیته استرالیایی حامیان دمکراسی در ایران در نامه‌یی به‌کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد، درباره عملکرد مجرمانه رژیم در فاجعه کرونا نوشت: «رژیم ایران از این فاجعه برای از بین بردن زندانیان سیاسی بازداشت‌ شده که از آبان ۹۸ به‌طور جمعی دستگیر شده‌اند، استفاده می‌کند.
زندانیان به‌دنبال شیوع این بیماری در زندانها دست به شورش زده‌اند. زندانیان در زندان مرکزی الیگودرز، که در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا بودند، برخی از زندانبانان را خلع‌سلاح کرده و اقدام به فرار کردند. در زندان پارسیلون در خرم‌آباد نیز زندانیان شورش کردند، نگهبانان را خلع‌سلاح کرده و فرار کردند».
در نامه کمیته استرالیایی حامیان دمکراسی در ایران هم‌چنین آمده است: «خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران اعلام کرد: ممانعت از آزادی زندانیان در این شرایط جنایت علیه بشریت است، که خامنه‌ای و دیگر سران رژیم به‌طور مستقیم مسئول آن هستند.
خانم رجوی شورای امنیت سازمان ملل، رئیس شورای حقوق‌بشر و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان در ایران فراخواند و گفت: یک دخالت بین‌المللی بیش از هر زمان دیگر لازم است تا از یک فاجعه انسانی جلوگیری شود.
سازمان استرالیائی‌های حامی دمکراسی در ایران با قاطعیت از فراخوان خانم مریم رجوی حمایت می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b2d2cf66-0f8c-4264-b4a4-faec6854739f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات