728 x 90

حمایت سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه

اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه jpg
اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه jpg

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه طی بیانیه‌یی ضرب ‌و شتم اسماعیل بخشی نماینده کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه را محکوم کرد و خواستار آزادی فوری کارگران بازداشتی شد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خواستار بستن تمامی پرونده‌های قضایی گشوده شده برای سایر نمایندگان کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه شد.

 

در قسمتی از این بیانیه آمده است نیروهای امنیتی برای مقابله با اعتراضات کارگران هفت‌تپه، به‌منظور ارعاب و سرکوب نمایندگان کارگران، با آزار و اذیت روحی و ضرب ‌و شتم جسمی، تلاش کرده‌اند اتهامات واهی امنیتی مدنظر خود را به اسماعیل بخشی تحمیل کنند و بخشی به‌دلیل مقاومت در برابر توطئه طرح‌ریزی شده که با ضرب ‌و شتم شدید همراه بوده، قاطعانه از مطالبات کارگران هفت‌تپه دفاع کرده است.

 

در قسمت دیگری از این بیانیه آمده است:‌ کارگران نیشکر هفت‌تپه به درستی و با اتحاد و اعتصاب، برای آزادی اسماعیل بخشی و تحقق دیگر خواسته‌های خود دست از اعتراض برحق خود برنداشته‌اند. اعتصاب و اعتراض حق مسلم کارگران است و هیچ کارگری نباید به‌دلیل اعتصاب و اعتراض صنفی بازداشت، زندانی و مورد ضرب‌وشتم، آزار، تعقیب، بازداشت و یا شکنجه قرار گیرد.

 

روز گذشته ۸آذر۹۷ رژیم آخوندی فرمانده جنایتکار سپاه شوش را به همراه گله‌یی از مزدوران بسیجی تحت عنوان دانشجو روانه محل تجمع کارگران کرده بود تا آنها با فریبکاری وانمود کنند برای حمایت از خواسته‌های کارگران به محل آمده‌اند. رژیم همچنین چند تن دیگر از عوامل خود را از جمله یکی از نمایندگان مجلس ارتجاع به نام سیدراضی به محل تجمع کارگران اعزام کرده بود. سید راضی مزدور شناخته شده رژیم آخوندی در بین کارگران هفت‌تپه بسیار منفور است و کارگران در تجمعات پیشین بارها با شعار «سیدراضی حیا کن، هفت‌تپه را رها کن» او را مفتضح نموده‌اند. هدف رژیم از این لشکر کشی، راه‌اندازی یک نمایش عوام‌فریبانه برای پایان دادن به اعتراض کارگران بود.

 

اما کارگران غیور هفت‌تپه از همان ابتدا به حضور سرکردگان سرکوبگر اعتراض کرده و با جدا کردن صفوف خود از جمع مزدوران بسیجی به شعار دادن علیه آنها پرداختند و این ترفند آخوندی را رسوا کرده و به شکست کامل کشاندند. سخنرانی عوامل رژیم برای جمعیت چند نفره مزدوران حکومتی توسط شعارهای اعتراضی کارگران بارها مختل شد. و کارگران با غریو شعارهای خود اجازه ادامه سخنرانی به عوامل رژیم را نمی‌دادند. کارگران رو به عوامل سرکوبگر رژیم شعار می‌دادند کارگر زندانی آزاد باید گردد

 

دانشجویان دانشگاه هنر تهران در حمایت از اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه و فولاد اهواز تجمع اعتراضی برگزار کردند و شعار می‌دادند فرزند کارگرانیم کنارشان می‌مانیم.

 

کارگران پلاکاردی با تصویر اسماعیل بخشی نماینده کارگران، در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: کارگر زندانی آزاد باید گردد.

 

مأموران امنیتی و سرکوبگر صبح پنجشنبه ۸آذر قبل از روشنایی هوا علی نجاتی رئیس سابق سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه را دستگیر کرد و به محل نامعلومی منتقل کردند. حال علی نجاتی که از بیماری قلبی رنج می‌برد نامساعد است.

 

مقاومت ایران خواهان مداخله فوری کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل ‌متحد و سندیکاهای کارگری بین‌المللی برای آزادی فوری علی نجاتی و سایر کارگران دستگیر شده گردید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/905084b4-9f8a-4c11-9c7f-ca679f7dee12"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات