728 x 90

حمایت اتحادیه جهانی صنعت از کارگران فولاد اهواز و فراخوان به آزادی فوری کارگران دستگیر شده

حمایت اتحادیه جهانی صنعت از کارگران فولاد اهواز
حمایت اتحادیه جهانی صنعت از کارگران فولاد اهواز

اتحادیه جهانی صنعت، که مرکز آن در ژنو است و بیش از ۵۰میلیون کارگر را در بیش از ۱۴۰کشور جهان به‌صورت زنجیره‌ای و نمایندگی می‌کند، دستگیری کارگران اعتصابی فولاد اهواز را به‌شدت محکوم کرد و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها شد.

اتحادیهٔ جهانی صنعت همچنین خواستار پرداخت تمام دستمزدهای پرداخت نشده، توقف فوری اقدامات طراحی شده کارگران و حمایت از حقوق بنیادین کارگران در ایران شد.

 

در همین رابطه طی روزهای گذشته کنگرهٔ اتحادیه کارگری انگلستان (TUC) و اتحادیه بین‌المللی کارگران صنعتی انگلستان (IWW)از کارگران فولاد اهواز و نیشکر هفت‌تپه حمایت کرده بودند.

کنگره اتحادیه کارگری انگلستان(تی یو سی)؛ از بزرگترین اتحادیه‌ها در انگلستان و ولز با پنج میلیون و ششصد هزار عضو طی بیانیه‌یی سرکوب مستمر کارگران، دانشجویان و دیگر معترضان در سراسر ایران توسط رژیم آخوندی را محکوم کرد و ضمن ابراز همبستگی با کارگران فولاد اهواز و نیشکر هفت‌تپه در مبارزاتشان برای تحقق خواستهای به حقشان، اعلام کرد: این اتحادیه یورش نیروهای امنیتی به خانه‌های بسیاری از کارگران تظاهرات کننده فولاد اهواز و دستگیری تعدادی از آنها را محکوم می‌کند و تأکید می‌کند که کارگران دستگیر شده باید فوراً آزاد شوند.

 

اتحادیه بین‌المللی کارگران صنعتی انگلستان(آی دبلیو دبلیو)

همبستگی با کارگران فولاد اهواز و فراخوان به آزادی کارگران دستگیر شده

اتحادیه بین‌المللی کارگران صنعتی انگلستان (IWW) از بزرگترین اتحادیه‌های کارگری این کشور با انتشار بیانیه‌یی، دستگیری کارگران فولاد اهواز را محکوم کرد و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی کارگران دستگیر شده گردید.

در بیانیه اتحادیه بین‌المللی کارگران صنعتی انگلستان با اشاره به یورش وحشیانه مزدوران سرکوبگر رژیم به خانه‌های کارگران و دستگیری شماری از آنان نوشته است: آی دبلیو دبلیو در همبستگی با همه کارگران در تلاش شان برای ایجاد یک قرارداد بهتر بوده و اعمال سرکوبگرانه عناصر رژیم ایران را محکوم می‌کند. اتحادیه بین‌المللی کارگران صنعتی انگلستان می‌افزاید: ما خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی کارگران و رانندگانی که طی اعتصابات دستگیر گردیده‌اند، هستیم. ما حمایت خودمان را نسبت به خواسته‌های کارگران، رانندگان و شاغلین ایران ابراز نموده و اتحادیه بین‌المللی کارگران صنعتی انگلستان، اتحادیه‌های کارگری را به حمایت کارگران و حقوق پایه‌یی آنان فراخوانده است.

 

همچنین روز ۲۸آذر ۹۷ جمعی از نمایندگان پارلمان اروپا با انتشار بیانیه‌یی دستگیری کارگران فولاد اهواز توسط رژیم آخوندی را محکوم کردند.

بیانیه نمایندگان پارلمان اروپا: محکومیت دستگیری کارگران فولاد اهواز توسط رژیم آخوندی- کارگران دستگیر شده باید فوراً آزاد شوند.

بیانیه مطبوعاتی -۱۹دسامبر ۲۰۱۸– ۲۸آذر ۹۷

کارگران گروه صنعتی ملی فولاد اهواز مدت ۴۰است روز در اعتصاب به‌سر می‌برند.. ما مطلع شدیم که یکشنبه شب، ۱۶دسامبر ۲۰۱۸، دهها تن از کارگران توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران دستگیر شدند.

کارگران در اعتراضات همه روزه خود شعار می‌دادند: می‌ایستیم، می‌میریم، تحقیر نمی‌پذیریم نه تهدید، نه زندان، دیگر اثر ندارد؛ تورم، گرانی، پاسخ بده روحانی.

با وجود دستگیریها، کارگران در اعتراضات ادامه‌دار خود خواستار آزادی همکاران بازداشت شده، امنیت شغلی کارگران و قطع دستهای مافیای دولت در این صنایع هستند.

ما از رئیس پارلمان اروپا، و نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی، می‌خواهیم تا این دستگیریها را محکوم کنند و از رژیم ایران بخواهند تا تمامی دستگیر ‌شدگان بلافاصله آزاد شوند.

  • تونه کلام، نماینده پارلمان اروپا از استونی، نایب رئیس گروه دوستان ایران آزاد
  • ادوارد کوکان، نماینده پارلمان اروپا و وزیر خارجه سابق اسلواکی
  • مارک دمسماکر، نماینده پارلمان اروپا از بلژیک، رئیس فراکسیون حزب اتحاد ملی فلامان
  • جولی وارد، نماینده پارلمان اروپا از حزب کارگر انگلستان
  • هاینز بکر، نماینده پارلمان اروپا از اتریش
  • یوزو رادوش، نماینده پارلمان اروپا و وزیر دفاع سابق کروآسی
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f0652752-2836-4cbb-8a76-b5ac8993349a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات