728 x 90

حمایت اتحادیه جهانی صنعت و فدراسیون عمومی اتحادیه‌های کارگری بلژیک از اعتصاب کارگران پالایشگاهها

حمایت از اعتصاب کارگران پالایشگاهها در ایران
حمایت از اعتصاب کارگران پالایشگاهها در ایران

اتحادیه جهانی صنعت با ۵۰میلیون عضو در ۱۴۰کشور جهان: اعتصاب قدرتمند و گسترده کارگران در بخش نفت و گاز ایران به‌رغم تلاشهای سرکوبگرانه مستحکم است.

اتحادیه جهانی صنعت متشکل از اتحادیه‌های کارگری آزاد، مستقل و دموکراتیک که ۵۰میلیون کارگر و کارمند در صنایع فلزی، مواد شیمیایی، انرژی، معدن، نساجی و صنایع وابسته به آن را، در ۱۴۰کشور جهان، نمایندگی می‌کند روز ۸شهریور در حمایت از اعتصاب کارگران پالایشگاههای نفت و گاز و پتروشیمی اعلام کرد: «از تاریخ ۱۱مرداد حدود ۱۰هزار کارگر در تأسیسات نفت و گاز ایران در یک اعتصاب قدرتمند شرکت کرده‌اند و این اعتصاب با وجود تلاشهای سرکوبگرانه مستحکم است، روحیه کارگران بالاست و اعتصاب با توقف کار در مجتمعهای صنعتی مشهد، تبریز، ارومیه، اصفهان و کارخانجات پتروشیمی، پالایشگاهها و نیروگاهها در نقاط مختلف ایران گسترش یافته است. از آنجا که اتحادیه‌های مستقل نمی‌توانند آزادانه در ایران فعالیت کنند، این اعتصاب توسط یک کمیته اعتصاب زیرزمینی متشکل از کارگران، هماهنگ می‌شود. رژیم ایران همواره ناآرامی‌های صنعتی را با ادعای این‌که خطری برای امنیت نظام است مورد حمله قرار داده و به ظلم و ستم خود علیه کارگران ادامه می‌دهد».

فدراسیون عمومی اتحادیه‌های کارگری بلژیک

همبستگی با اعتصاب کارگران نفت و گاز و پتروشیمی در ایران

تیری بادسون رئیس فدراسیون عمومی اتحادیه‌های کارگری بلژیک با بیش از ۱.۵میلیون عضو و هزاران فعال اتحادیه‌ای در بسیاری از رشته‌های صنعتی و تجاری در بخش دولتی و خصوصی بلژیک در پیام اعلام همبستگی خود نوشت: «فدراسیون عمومی اتحادیه‌های کارگری بلژیک پشتیبانی و همبستگی خود را با کارگران ایران و اتحادیه‌های صنفی در صنایع نفت و پتروشیمی و گاز در مبارزه برای احقاق حقوق کارگران جهت بهبود شرایط کار اعلام می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e1ef8924-523c-46ef-b84c-1cc44201c278"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات