728 x 90

حمایت اتحادیه آموزش ملی بزرگترین اتحادیه معلمان در انگلستان از اعتصابات و اعتراضات معلمان در ایران

تجمع سراسری معلمان - آرشیو
تجمع سراسری معلمان - آرشیو

فراخوان اتحادیه آموزش ملی بزرگترین اتحادیه معلمان در انگلستان به دبیرکل سازمان ملل برای رسیدگی ملل متحد و مجامع بین‌المللی به وضعیت معلمان ایران

 

اتحادیه آموزش انگلستان با ۵۱۰هزار عضو که بزرگترین اتحادیه معلمین در انگلستان است، طی نامه‌یی به آنتونیو گوترز دبیرکل ملل متحد، حمایت خود را از اعتصابات و اعتراضات معلمان ایران اعلام کرد.

در این نامه آمده است: رژیم ایران به خواسته‌های اولیه ۴رشته اعتراضات و اعتصابات سرتاسری معلمان و بازنشستگان فرهنگی طی ۴ماه گذشته که در بیش از ۲۰۰شهر برگزار شده، هنوز پاسخ نداده است و به‌جای آن به بازداشت و سرکوب و زندانی کردن معلمان ادامه می‌دهد. معلمان و فرهنگیان ایران در وضعیت معیشتی بسیار فاجعه باری به‌سر می‌برند. آنها اعلام کرده‌اند هیچ امیدی به وعده‌های بی‌اساس دولت رئیسی و تمامیت این رژیم ندارند.

اتحادیه ملی آموزش انگلستان از اعتراضات معلمان حمایت خود را اعلام می‌دارد و خواستار اجرای این موارد است که در بیانیه معلمان ایران هم آمده است:

۱. توقف سرکوب، بازداشت و اخراج معلمان و اتحادیه‌های فعال

۲. آزادی تمامی معلمان زندانی شده.

۲. اجرا شدن لایحه رتبه‌بندی و همسان‌سازی معلمان برای احقاق حقوق پایه‌یی آنها

۳. استخدام رسمی معلمان خرید خدمات آموزشی

۴. برخورداری معلمان از حق برگزاری اعتراضات آزاد بدون سرکوب و دستگیری و تهدید

 

ما خواستار اقدام سریع دبیرکل ملل متحد، کمیسر عالی حقوق‌بشر؛ شورای حقوق‌بشر ملل متحد و گزارشگران ذیربط و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر برای رسیدگی به وضعیت معلمان در ایران هستیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd3ac8dd-fbb5-4d8a-8a55-b8cf2dcbc49f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات