728 x 90

حقوق بازنشستگان برای سال ۱۴۰۲ مشخص شد؛ حقوقی ۳ تا ۵بار زیر خط فقر

فقر و گرانی
فقر و گرانی

بنا به گزارش خبرگزاری حکومتی تسنیم امروز چهارشنبه ۲۱دی رژیم آخوندی حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی را برای سال۱۴۰۲ اعلام کرد. دیکتاتوری غارتگر آخوندی حقوق بازنشستگان را برای سال آینده تنها ۶میلیون و ۳۰۰هزار تومان مشخص کرد که بر اساس آمارهای حکومتی، دست‌کم ۳ تا ۵بار زیر خط فقر است.

خبرگزاری حکومتی ایلنا روز ۱۴دی خط فقر برای «یک خانوار چهار نفره در تهران را ۱۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان» اعلام کرد؛ کارگزاران و کارشناسان حکومتی این رقم را نیز بسیار کمتر از واقعیت می‌دانند. فرامرز توفیقی، رئیس کمیته دستمزد کانون شوراهای حکومتی کار هم «خط فقر نسبی خانوارها در ایران» را «۱۸ میلیون و ۲۹۰هزار تومان» عنوان کرد. وحید محمودی، اقتصاددان رژیم هم «بر مبنای تورم سالانهٔ حدود ۴۵درصدی سال۱۴۰۱» میزان «خط فقر مطلق برای یک خانوار دو نفرهٔ ساکن شهر تهران» را «۳۲میلیون تومان» برآورد می‌کند.

حمید اسماعیلی، دیگر کارشناس رژیم می‌گوید بازنشستگان با حقوق کمتر از «۹میلیون تومان» نه در زیر فقر» بلکه «در دایرهٔ فقر مطلق جای می‌گیرند».

روزنامهٔ حکومتی همدلی هم با اشاره به‌فاجعهٔ فقر در ایران و تورمی که ترمز بریده می‌نویسد: «هر چه تلاش می‌کنی تا از خط فقر قبلی فاصله بگیری، دوباره خط فقر دیگری روی کار می‌آید و به این ترتیب بازی فقر همیشه ادامه دارد» (۳ آبان۱۴۰۱).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90c3236b-df53-49e6-bd74-7c1f7fe3c40a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات