728 x 90

حضور هواپیمای ترابری رژیم ایران در کریمه و سرنگونی ۱۶پهپاد ساخت رژیم ایران

هواپیمای ترابری رژیم ایران در کریمه
هواپیمای ترابری رژیم ایران در کریمه

رسانه‌های اوکراینی پنجشنبه ۱۶شهریور خبر از حضور یک هواپیمای ترابری رژیم ایران در شبه جزیره کریمه دادند.
وبسایت اوکراینی پراودا با استناد به داده‌های وبگاه سوئدی «فلایت رادار ۲۴» که ترافیک هوایی را رصد می‌کند نوشت که هواپیمای ایلوشین ۷۶ شرکت پویا دو ساعت پس از آن‌که در فرودگاه شهر سیمفروپول بر زمین نشست، در ساعت ۱۷:۰۹ غروب این فرودگاه را ترک کرد.
وبسایت پراودا با اشاره به این‌که فرودگاه شهر سیمفروپول از زمان تهاجم نظامی تمام‌عیار روسیه به اوکراین طی ۱۸ماه گذشته به روی پروازهای غیرنظامی بسته بوده است این پرواز را با استناد به این‌که ارتش اوکراین بارها عنوان کرده بود که نیروهای روسی در شبه‌جزیره کریمه از پایگاه آموزشی چاودا برای حملات پهپادی خود به خاک اوکراین استفاده می‌کنند و این پهپادها از نوع شاهد ۱۳۱ و شاهد ۱۳۶، ساخت ایران هستند در ارتباط با حمل پهپادهای رژیم ایران ارزیابی کرد.
این در حالی است که اتحادیه اروپا و آمریکا تاکنون چندین بسته تحریمی علیه رژیم ایران به‌دلیل حمایت از روسیه در جنگ اوکراین تصویب کرده‌اند.
از سویی دیگر سایت اوکراین فرانت لاینز، در پیامی که در شبکه اجتماعی ایکس به تاریخ ۱۷شهریور منتشر کرد از سرنگونی «۱۶پهپاد از ۲۰پهپاد شاهد روسی - ایرانی در شب گذشته بر فراز اوکراین خبر داد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/406107c3-1e96-4a8b-a326-e1db95757c36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات