728 x 90

حسن نصرالله: پس از ترور اسماعیل هنیه جنگ وارد مرحله جدیدی شده است

حسن نصرالله
حسن نصرالله

حسن نصرالله رئیس حزب‌الله رژیم در لبنان

پس از ترور اسماعیل هنیه جنگ وارد مرحله جدیدی شده است

شیخ حسن نصرالله، روز ۱۱مرداد در سخنرانی در مراسم تشییع جنازه فؤاد شکر، که در حمله اسراییل کشته شد، گفت: دشمن منتظر پاسخ سنگین ما باشد.

وی افزود: بعد از ترور اسماعیل هنیه جنگ وارد مرحله جدیدی شده است؛ اینها فکر می‌کنند با ترور هنیه، ایران ساکت می‌نشیند؟ موضوع او برای ما یک موضوع ناموسی است. آیا اسراییل تصور می‌کند که فرمانده شهید اسماعیل هنیه را در تهران ترور کند، ایران ساکت می‌ماند؟

شیخ حسن نصرالله درباره تهدیدهای خامنه‌ای گفت: لحن پیام رهبر انقلاب را دیدید که حتی از پیام او درباره حادثه کنسولگری ایران در دمشق هم محکم‌تر بود. خوشحالی شما کوتاه است، نمی‌فهمید چه خط قرمزی را رد کردید!

شیخ حسن نصرالله هم‌چنین گفت: دشمن منتظر پاسخ سنگین ما باشد. امروز تمامی محور مقاومت وارد جنگ شده است و تمامی جبهه‌ها را درگیر کرده است، در لبنان، در یمن و حتی در عراق.

 

پاسدار سلامی سرکرده سپاه پاسداران طی پیامی به حسن نصرالله به‌مناسبت کشته‌شدن فؤاد شکر نوشت: اسراییل و حامیان آن باید منتظر خشم و انتقام سخت و حتمی اضلاع مقاومت و خونخواهی آنان باشند.

 

منصور حقیقت پور عضو سابق مجلس ارتجاع روز پنجشنبه یازدهم مرداد گفت: در پایتخت جمهوری اسلامی مهمان ما شبانه ترور می‌شود، این اتفاق از نگاه امنیتی غیرقابل قبول است و باید بررسیهای لازم صورت بگیرد.

وی افزود: همه منتظر نتایج بررسیها و گزارش مسئولان هستیم» «برای بعضی از مسئولان سیاسی و نظامی و امنیتی ما باید تصمیم‌گیری شود و برخی از آنها باید به‌خاطر این اتفاق برکنار شوند».

 

یک کارشناس حکومتی روز چهارشنبه یازدهم مرداد در مصاحبه با تلویزیون رژیم درباره ترور اسماعیل هنیه گفت: این اقدام از داخل کشور شکل گرفته است:

متقی کارشناس رژیم – ۱۱ مرداد ۱۴۰۳:

نکته اول این‌که این اقدام و عملیات از داخل کشور شکل گرفته...

من تمامی بحثهایی رو که طی این دو روز گذشته دارم پیگیری می‌کنم هیچ نشانه‌ای وجود نداشت که خواسته باشه هواپیمایی وارد کشور شده باشه و یا این‌که این موشک از یک منطقه‌یی مثلاً از یکی از این کشورهای همسایه شلیک شده باشه نوع موشک میزان تخریب نشون دهنده این هستش که کاربرد تاکتیکی داشته...

ما هیچ تفسیر دقیق راهبردی در این ارتباط نداریم و طبیعی است که اگر موشکی شلیک می‌شد یا هواپیمایی وارد می‌شد طبیعی است که پدافند ما برخورد می‌کرد و مقابله می‌کرد یا حداقل ثبت می‌کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/881e2c01-31eb-4957-b8b6-eed7507cba0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات