728 x 90

حزب همبستگی افغانستان: خامنه‌ای باید به‌دلیل قتل هزاران ایرانی و افغانی محاکمه شود

حزب همبستگی افغانستان: خامنه‌ای باید به‌دلیل قتل هزاران ایرانی و افغانی محاکمه شود
حزب همبستگی افغانستان: خامنه‌ای باید به‌دلیل قتل هزاران ایرانی و افغانی محاکمه شود

بنا به گزارش العربیه یکشنبه ۲۵خرداد سیلی غفار سخنگوی حزب همبستگی افغانستان در واکنش به احضار سفیر کشورش در تهران توسط وزارت خارجه رژیم ایران اعلام کرد، باید خامنه‌ای به‌دلیل «قتل هزاران فرزند رشید خلق ایران» احضار و محاکمه شود.

سیلی غفار در صفحه رسمی فیس‌بوک‌اش نوشت: «خامنه‌ای و سایر جلادان حاکم در ایران را نه تنها به‌دلیل ستم بر کارگران افغان بلکه به‌خاطر در بند کشیدن، شکنجه و قتل هزاران فرزند رشید خلق ایران باید احضار، محاکمه و به سزای اعمال شان رسانید.

در همین حال، مریم سما عضو مجلس نمایندگان افغانستان شنبه ۲۴خرداد در توئیتی به احضار سفیر افغانستان در تهران توسط وزارت امور خارجه رژیم ایران واکنش شدید نشان داد. سما نوشت: «‏مردم ما را غرق کردند و سوزاندن، حال وزارت‌خارجه رژیم ایران بی‌شرمانه سفیر ما را به‌خاطر اعتراض مردم‌مان به این جنایت و کشتار احضار کرده است. شرم است به وزارت‌خارجه ما که در این مورد اعتراض نکند. ما این جنایات را فراموش نمی‌کنیم، وزارت‌خارجه پاسخگو باش.

وزارت امور خارجه افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفت مردم افغانستان در چندین شهر نسبت به‌وقوع حوادث ناگوار اخیر در دهنه‌ٔ ذوالفقار و شهر یزد راهپیمایی اعتراضی کردند. وزارت امور خارجه رژیم ایران در واکنش به این تجمعات و اعتراضهای مسالمت‌آمیز سفیر افغانستان را احضار و یادداشت اعتراضی را تسلیم کرد».

در ادامه این اعلامیه افغانستان خاطرنشان ساخت که هر شهروند افغان بر اساس قوانین و حقوق شهروندی حق دارد اقدام به برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز کند.

گفتنی است، در روزهای اخیر شماری از شهروندان افغانستان در شهرهای کابل، هرات، مزارشریف، جلال‌آباد، فراه و لشکرگاه هلمند این کشور علیه برخورد دولت ایران با مهاجرین افغان تجمع اعتراضی برپا کردند و در برخی شهرها عکس‌های خمینی، خامنه‌ای، حسن روحانی و هم‌چنان پرچم رژیم ایران را به آتش کشیدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/891c176c-bc32-4f43-a8f8-d32ae9d8a9a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات