728 x 90

حزب ای سی تی نیوزیلند خواستار اخراج سفیر ایران از این کشور شد

دیوید سیمور، رهبر حزب سیاسی ای سی تی ACT در نیوزلند
دیوید سیمور، رهبر حزب سیاسی ای سی تی ACT در نیوزلند

دیوید سیمور، رهبر حزب سیاسی ای سی تی ACT در نیوزیلند روز سه‌شنبه ۱۹مهر گفت: ”پاسخ سفیر ایران به نامه‌یی از حزب نشان می‌دهد که دلیلی برای ماندن وی در نیوزلند نیست“ .

سیمور گفت: «هفته گذشته درباره مرگ مهسا امینی به دست گشت ارشاد ایران به دکتر محمدرضا مفتح نامه نوشتم.

پاسخ وی را فقط می‌توان رقت انگیز توصیف کرد. وی از اعتراف به حقایق پرونده خودداری کرده و از ملاقات برای گفتگو در مورد آن خودداری کرده است».

 

وی این سؤال را مطرح کرد: ”اگر وی آماده پاسخگویی صادقانه یا ملاقات نیست، چرا اینجاست؟ برای دیپلماسی نیست».

سیمور افزود: «زمان آن فرا رسیده است که دولت ما به درستی آنچه را که در ایران برای زنان و دختران می‌گذرد محکوم کند. تاکنون ابراز محکومیت جاسیندا آردرن Jacinda Ardern، و هم نانایا ماهوتا Nanaia Mahuta در این خصوص ضعیف بوده است.

در صورتی‌که وزیر از وی بخواهد که محترمانه پاسخ دهد و اگر وزیر پاسخ مشابهی را دریافت کند، بایستی از وی خواسته شود کشور را ترک کند».

وی در ادامه گفت: ”نیوزلندیها از درگذشت مهسا امینی شوکه، وحشت‌زده و اندوهگین شده‌اند. واکنش شدید نیوزلندی‌هایی که در اعتراض به خیابان‌ها آمده‌اند واضح است.

اگر سایر ملت نایستند و این نوع قساوت ها را پس نزنند، دیگر فرصتی برای پایان دادن به آنها را نداریم. دولت ایران بایستی وادار شود که در نظر بگیرد آیا این رفتار قابل‌قبول هستند و اگر ادامه پیدا کند آیا مورد قبول جامعه بین‌المللی آن واقع خواهد شد“ .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cec175a5-159a-45f6-9679-61547effb1e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات