728 x 90

حذف کاندیداهای سرسپرده در سیرک انتخاباتی مرحله جدیدی از سلاخی و ریزش و بحران در ولایت خامنه‌ای

تحریم سراسری انتخابات رژیم
تحریم سراسری انتخابات رژیم

حذف کاندیداهای سرسپرده در سیرک انتخاباتی

مرحله جدیدی از سلاخی و ریزش و بحران در ولایت خامنه‌ای

هراس سرکردگان رژیم از خطر اعتراض و قیام علیه تمامیت نظام

مجمع مدرسین در حوزه قم (از باند مغلوب): با توجه به رد صلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال۱۴۰۰، همه می‌دانند این انتخابات فرمایشی، بی‌رونق و فاقد رقابت و با مشارکت حد اقلی خواهد بود و مسئولیت آن با شورای نگهبان است که با تلاش برای تضعیف جمهوریت نظام، وجاهت قانونی خود را از دست داده است.

در این چند روز اخیر سخنگوی شورای نگهبان، مشروعیت نظام را از مشارکت مردم در انتخابات جدا دانست و آشکارا اعلام کرد مشارکت پایین مردم تاثیری در مشروعیت نظام نمی‌گذارد. سخن سخنگوی شورای نگهبان گویای این مطلب است که شورای نگهبان جمهوریت و آرای مردم را چندان به‌رسمیت نمی‌شناسد.

امروزه شورای نگهبان قانون را پشت سر گذاشته و خود را در مقام نهادی قانون‌گذار گذاشته تا عرصه را بر انتخاب مردم و سلایق مختلف مسدود نماید و صندوق رأی را تشریفاتی و بی‌محتوا سازد. (تلگرام مجمع مدرسین و محققان حوزه علمیه قم ۶خرداد)

احمدی‌نژاد ۵خرداد ۱۴۰۰:

من امروز باورم اینه که این کاری که اتفاق افتاد بزرگترین ظلم به ملت ایران بود، توهین به ملت ایران بود، عبور از قانون اساسی بود.

و من پایش خواهم ایستاد تا احقاق حق ملت. باید بیان در تلویزیون با سند و مدرک، برنامه زنده با حضور من، اعلام کنن چرا رد کردن؟ (تلگرام حکومتی دولت بهار ۵خرداد)

مصاحبه احمدی‌نژاد در اینستاگرام ۵خرداد ۱۴۰۰

احمدی‌نژاد: تمام نظرسنجیهای علمی معتبر آرا مردم را با فاصله بسیار زیاد از نفر دوم به احمدی‌نژاد داده‌اند. حالا گفته‌اند نه نفر اول نبودی نفر دوم بودی. نفر دوم کم است؟ من درخواست کرده‌ام رسماً که من نمی‌پذیرم. باید بیاید در تلویزیون زنده من هم باشم. به چه دلیل صلاحیت مرا رد کرده‌اید؟ بنده هم می‌آیم بشینیم بحث کنیم مردم هم قضاوت کنند. من گفته‌ام در این انتخابات شرکت نمی‌کنم از هیچ‌کس هم حمایت نمی‌کنم. بیائید بشینیم سندت را بیار با هم بحث می‌کنیم. (اینستاگرام ۵خرداد)

آخوند محمد خاتمی رئیس‌جمهور سابق ارتجاع: جمهوریت نظام مورد تهدید جدی قرار گرفته است و هیچ جریانی با هر وابستگی و رویکردی که دارد نمی‌تواند و نباید نسبت به این خطر بزرگ بی‌تفاوت باشد!.

آنچه این روزها رخ داده است ناشی از رویکرد، برداشت و اقدامی است که پیش از این هم عرصه را بر انتخاب مردم تنگ کرده و این‌بار بی‌پرده‌تر ظهور و بروز داشته است.

“ مهم‌تر و تأسف آورتر از محروم ماندن بخش‌های مهمی از جامعه و جریانهای مختلف از داشتن نامزد مطلوب خود آن است که میزان بودن رأی مردم و مبنا بودن آن برای نظام سیاسی نفی می‌شود. (تلگرام اصلاحات نیوز رژیم ۵خرداد)

جهانگیری، معاون اول آخوند روحانی: کسانی که نگذاشتند مردم به صحنه بیایند و برای حل مشکلات داخلی و بین‌المللی در انتخابات شرکت کنند، باید پاسخگو باشند... (خبرگزاری حکومتی ایلنا ۵خرداد)

محمدجواد حجتی کرمانی: تأیید صلاحیتهای شورای نگهبان تیر خلاص به تابوت جمهوریّت نظام

اعلام نامزدهای عمدتاً یکدست ریاست‌جمهوری ١۴٠٠ در باور نمی‌گنجد!

دلسردی و بی‌تفاوتی عامه مردم و نی شمار فراوانی از صاحب‌نظران و ناظران امور، بسیار خطرناک است و هر روز خطرناک‌تر می‌شود. (جماران نیوز رژیم ۵خرداد)

سلحشوری عضو سابق مجلس رژیم: رد صلاحیت لاریجانی با توجه به رابطه‌اش با حاکمیت، عجیب بود. زمانی که احساس بی‌معنایی در بین مردم شکل می‌گیرد، از حضور در انتخابات کناره می‌گیرند و این کناره‌گیری کم کم منجر به اتفاقات اجتماعی خواهد شد که کم‌و بیش نیز در جامعه شاهد آن هستیم. (سایت حکومتی جماران نیوز ۶خرداد)

محمود صادقی عضو سابق مجلس رژیم: با این رویه، سطح مشارکت بیش از این‌که تصور می‌شد کاهش خواهد داشت. برخی که در نظرسنجی‌ها برای رأی دادن یا ندادن مردد بودند، با این اقدام شورای نگهبان و نوع چینش افراد، قطعاً از گردونه رأی دادن خارج می‌شوند و انگیزه‌ای برای رأی دادن نخواهند داشت. (روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت –۶خرداد)

روزنامهٔ حکومتی ایران: امنیت کشور در گرو این است که عمق و ژرفای مشارکت مردم در انتخابات حداکثری باشد. اگر تعداد آرا کم باشد، ممکن است که بسیاری از معادلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور تغییر کند. (روزنامهٔ حکومتی ایران ۶خرداد)

روزنامهٔ حکومتی آرمان ۶خرداد: این انتخابات نیز بی‌دردسر با پیروزی نامزد مورد نظر حاکمیت به پایان خواهد رسید و این درخت نامیمون میوه مدنظر را خواهد داد اما نگرانی‌ها برای خشکیدن این بستان بیش‌از‌پیش خواهد شد.

تمکین و کرنش علی و صادق لاریجانی

آخوند صادق لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ۵خرداد۱۴۰۰

بنده در روز گذشته مطالبی از بنده منتشر شد در انتقاد از شورای نگهبان. من یک توضیحی می‌خواستم عرض کنم. چون دیدم یک سری مهمانهای ناخوانده بر سر این سفره نشستند. حالا از ضد انقلاب گرفته تا برخی از کسانی که مرزبندی با نظام دارند بنده عرض می‌کنم که مرز بنده با اینها جداست.

من عرض می‌خوام بکنم ما در مقام دفاع از شورای نگهبان هیچ بحثی نداریم. این‌که حالا یک عده مهمان ناخوانده آمدند سرور می‌کنند از این عرایضی که ما کردیم این حرف اونهاست. بنده هیچ اشتراکی با برخی از اینها ندارم و آنچه که عرض کردم از سر دلسوزیست. انشاءالله دوستانی هم که حالا اونها را مطالعه می‌کنند اگر هم نقصی از این جهت می‌بینند خودشان انشاءالله با غمض عین اصلاح کنند. اونی که بند عرض کردم غرض این بوده و این غرض هم غرض منطقی‌ست. ما باید در شورای نگهبان کاری بکنیم که خروجیش موجب شرکت بیشتر مردم در انتخابات باشه. اطمینان بخش باشه. من معتقدم نباید اصرار کنیم که به رویه‌هایی که ما را متهم کنند که ما را متهم کنند که اینها همه سالخورده شدند. نه، شورای نگهبان مثل هر نهاد دیگه جمهوری اسلامی قدرت این‌که بتونه خودش رو اصلاح کنه رویه‌های خودش رو اصلاح کنه داره.

در هر حال عرض من این بود که بنده با عده‌یی که ساز مخالف می‌زنند در درون کشور یا بیرون کشور روشن باشه. و اگر بیان بنده قصوری داشت دارم اصلاح می‌کنم. من هیچ مرز مشترکی با این آقایون ندارم. (خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان رژیم ۵خرداد)

پاسدار علی لاریجانی: قائم‌مقام جنتی گفته دلایل ردصلاحیتها را به کاندیداها ارائه کرده‌اند، در حالی که به من هیچ نگفتند. واقعاً متأسفم. مشکل‌شان چیز دیگری است؛ جور کردن دلایل ردصلاحیت، عجیب است. خوشحالم از این اتفاق؛ در جهت دیگر کار خواهم کرد.

(خبرگزاری حکومتی انتخاب ۶خرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97a5fb7d-8e31-407c-983f-a1ddba526048"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات