728 x 90

حذف نشان آبی حساب رسانه‌های دولتی رژیم ایران توسط شبکه اجتماعی ایکس

شبکه ایکس
شبکه ایکس

شبکه اجتماعی «ایکس» که پیش‌تر توئیتر نامیده می‌شد روز پنجشنبه ۲۶بهمن نشانه‌های آبی و طلایی را از حساب‌های کاربری رسانه‌های دولتی رژیم ایران حذف کرد. خبرگزاری تروریستی نیروی قدس موسوم به تسنیم و ایرنا خبرگزاری رسمی رژیم و پرس. تی. وی از جمله رسانه‌های هستند که نشانه‌های آنها توسط ایکس حذف گردید.
این اقدام شبکه اجتماعی ایکس در حالی انجام شد که روز چهارشنبه، پروژه شفافیت فناوری مستقر در واشنگتن در گزارشی به انتقاد از این شبکه به‌دلیل ارائه خدمات ممتاز و پولی به حساب‌های وابسته به رژیم ایران پرداخت.
پروژه شفافیت فناوری هم‌چنین اعلام کرد ۲۸حساب مرتبط با حزب‌الله لبنان، رسانه‌های حکومتی ایران و روسیه را در ایکس شناسایی کرده که علامت آبی یا طلایی دارند.

این در حالی است که بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، تحریم‌ها به‌طور کلی هر‌گونه معامله‌یی را توسط افراد آمریکایی یا در داخل ایالات متحده با افراد یا سازمانهای تحریم شده ممنوع می‌کند».

 

المانیتور روز ۲۶بهمن نوشت: ایکس وضعیت تأیید شده حساب‌های رسانه دولتی ایران را حذف کرد. این اقدام در پی گزارشی مبنی بر این‌که ایکس X ممکن است با ارائه خدمات پولی به سازمانهای تحریم‌شده ایرانی، تحریم‌های آمریکا را نقض کند، انجام شد.

غول رسانه‌های اجتماعی ایکس X وضعیت تأیید شده حساب‌های رسانه دولتی ایران را همزمان با مشکلات قانونی بالقوه حذف کرده است این موضوع انتقاد جمهوری اسلامی را برانگیخته است.

شبکه دولتی پرس. تی‌. وی روز پنجشنبه گزارش داد که ایکس که قبلاً توئیتر نامیده می‌شد، چک‌های آبی و طلایی را از حساب خود و هم‌چنین حساب‌های سایر رسانه‌های دولتی از جمله تسنیم و خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی حذف کرد...
این اقدام X به‌دنبال اقدام متا، شرکت مالک فیس‌بوک و اینستاگرام، حذف حساب‌های علی خامنه‌ای، در هفته گذشته صورت می‌گیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d28b76a2-96a7-4188-b972-c1956fb9fa9c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات