728 x 90

حذف دلار ۴۲۰۰تومانی و چشم‌انداز اعتراضات گسترده اجتماعی

حذف دلار ۴۲۰۰تومانی
حذف دلار ۴۲۰۰تومانی

اعضای مجلس ارتجاع در جلسه روز یکشنبه بار دیگر نسبت به پیامدهای حذف دلار ۴۲۰۰تومانی و چشم‌انداز اعتراضات گسترده اجتماعی هشدار دادند.

 

نادری: با حذف ارز ترجیحی علاوه بر گران شدن کالاهای اساسی، دارو نیز وضعیت مشابهی می‌گیرد که بی‌سابقه بوده و مردم را گرفتار تنگنای شدید می‌کند، این گرانی قطعاً بر سایر کالاها و خدمات نیز تأثیر خواهد گذاشت و کشور را وارد مرحله خطرناکی از اعتراض اقشار فقیر خواهد کرد، کسانی که درگیر بازی بقا شده و برای زنده ماندن دست و پا می‌زنند.

اگر قدرت برخورد با مافیای اقتصادی را نداریم مردم را تحت فشار قرار ندهید و انتقام مافیا را از مردم نگیرید.

شایسته نیست بعد از گذشت ۴۰دهه از انقلاب اسلامی، زمینه‌ساز ایجاد گزاره‌هایی باشیم که در نفی کامل مقوله عدالت اجتماعی بوده و علاوه بر ریزش سرمایه‌های اجتماعی، تولید یأس عمومی کرده و منجر به سرخوردگی می‌شود که در نهایت منجر به نارضایتی صاحبان اصلی انقلاب و طبقات مستضعف می‌شود.

سنگدوینی: حذف ارز ترجیحی بدون سازوکار مشکلات زیادی را برای مردم به‌خصوص قشر ضعیف و دهک‌های پایین جامعه به‌وجود می‌آورد (خبرگزاری مجلس رژیم ۳بهمن).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50b9680e-2068-4702-a191-1afe13ecaa33"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات