728 x 90

حذف تلگرام طلایی و هاتگرام، دو نرم افزار جاسوسی سپاه پاسداران، از روی تلفنهای موبایل توسط شرکت گوگل

حذف تلگرام طلایی و هاتگرام، دو نرم افزار جاسوسی سپاه پاسداران
حذف تلگرام طلایی و هاتگرام، دو نرم افزار جاسوسی سپاه پاسداران

به گزارش رسانه‌های خبری  شرکت گوگل از صبح امروز (پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۹۸) دو نرم افزار تلگرام طلایی و هاتگرام که توسط  سپاه پاسداران  به‌منظور سرقت اطلاعات کاربران پیام رسان تلگرام ساخته شده است  به طور خودکار از روی گوشیهای موبایل حذف کرده است. قبل از حذف خودکار این دو نرم‌افزار گوگل برای حذف این نرم افزارها هشدار داده بود.
پیش از این تلگرام نسبت به استفاده کردن از این نسخه‌ها و عدم ایمن بودن آن‌ها هشدار داده بود و اعلام کرده بود هیچ مسئولیتی را نسبت به حفظ اطلاعات کاربرانی که از تلگرام طلایی و هاتگرام استفاده ‌می‌کنند را نمی‌پذیرد.

 

در اواخر بهمن ماه سال ۹۶ مقاومت ایران در مورد سرکوب سایبری توسط سپاه پاسداران دست به افشاگری گسترده‌یی زد.

 

مقاومت ایران در این افشاگری ضمن اشاره به ابعاد سرکوب سایبری رژیم و نقش مشخص سپاه و وزارت اطلاعات، شرکتهای پوششی ساخته و پرداخته این دو ارگان را نیز افشا کرد. اینها شرکتهایی هستند که به ظاهر آثاری از سپاه یا اطلاعات در آنها دیده نمی‌شود اما در واقع به‌وسیله سپاه راه‌اندازی شده‌اند و در خدمت پیشبرد اهداف سپاه هستند. در آن افشاگری دیاگرام و سازمانکار و سازماندهی ارگان سرکوب رژیم در جزئیات مشخص شده بود.

در این افشاگری مقاومت ایران فاش کرد سپاه و کمپانیهای اقماری آن مشغول تولید برنامه‌های تلفن همراه دارای توان جاسوسی در جهت ارتقاء سیستم سرکوب و کنترل مردم ایران هستند. سپاه پاسداران از طریق شرکتهای اقماری خود مانند هانیستا برنامه‌یی به نام موبوگرام تولید کرده که کپی مشابه برنامه تلگرام است  و جای تعجب است که بعضی از این برنامه‌ها در گوگل پلی، اپل استور و گیت هاب نیز وجود دارند که به‌صورت بالقوه میلیون‌ها کاربر را در سراسر جهان در معرض نرم افزارهای جاسوسی و فعالیتهای کنترلی سپاه پاسداران قرار می‌دهد.

 

در آن زمان این افشاگری مورد توجه همگان قرار گرفت به‌طوری‌که وقتی مقاومت ایران تلگرام طلایی و تلگرام سیاه را افشا‌ و مطرح‌کرد این بدافزارها ابزار جاسوسی هستند، بلافاصله گوگل اعلام‌ کرد تحقیقاتی را در این زمینه آغاز می‌کند و دو روز بعد تلگرام سیاه را از لیست فروش خود حذف کرد. در این رابطه فاکس نیوز گزارشی ارائه داد و این را پیروزی مقاومت ایران در جنگ سایبری با رژیم اعلام کرد.

شرکت هانیستا  تا آن موقع اساساً هیچ توجهی را به خود جلب نکرده بود و این مقاومت ایران بود که برای اولین بار از آن به‌عنوان یک شرکت پوششی سپاه نام برد و از کارهای مخفی آن و برنامه‌های سایبری مختلفی که تهیه کرده بود پرده برداشت. به‌طور خاص مقاومت ایران روی برنامه موبوگرام آن متمرکز شد. رژیم روی این برنامه در داخل تبلیغ ویژه‌یی کرده بود و در خارج هم توانسته بود آن را در محل‌های فروش برنامه‌های ارتباطی به فروش برساند.

سپس مقاومت ایران این افشاگری را با جزئیات زیاد در کتابی به اسم «ایران: سرکوب سایبری» ارائه کرد.

چندماه بعد از افشاگری مقاومت در مورد هانیستا، نرم‌افزارهای  جاسوسی این ارگان مورد توجه دولت و وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت.

خزانه‌داری آمریکا این شرکت را به‌دلیل همان محتوای تروریستی و سرکوبگرانه‌یی که مقاومت ایران افشا کرده بود؛‌ به‌دلیل تولید همان نرم افزارهای جاسوسی که مقاومت ایران افشا کرده بود و به‌دلیل همان حقایقی که مقاومت ایران در مورد رابطه این شرکت با سپاه پاسداران افشا کرده بود؛ این شرکت را مورد تحریم قرار داده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/85c36172-64b9-439f-a09f-3bb0a3bddd38"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات