728 x 90

حاج رضا مختاری پدر سه شهید مجاهد خلق به دیار رفیق اعلاء پرکشید

حاج رضا مختاری پدر سه شهید مجاهد خلق
حاج رضا مختاری پدر سه شهید مجاهد خلق

با کمال تأسف و تأثر مطلع شدیم که حاج رضا مختاری پدر سه شهید مجاهد خلق روز ۱۹بهمن در سالگرد عاشورای مجاهدین در شیراز دار فانی را وداع گفت و به فرزندان مجاهدش پیوست.
حاج رضا مختاری معتمد مردم شیراز و کازرون بود و به‌ویژه پس از شهادت سه فرزند مجاهدش، مسعود، سعید و عبدالحمید به ایستادگی در برابر رژیم آخوندی و مزدوران محلی‌اش شناخته می‌شد و از این بابت مورد احترام بسیار مردم استان فارس بود. یاد این پدر مجاهد را گرامی می‌داریم و به روحش درود می‌فرستیم.

 

مسعود مختاری اولین شهید این خانواده در ۲۷شهریور سال ۱۳۶۰ در شهر فسا به‌دست دژخیمان خمینی اعدام شد.

 

مجاهد شهید مسعود مختاری

مجاهد شهید مسعود مختاری

 

عبدالحمید مختاری دومین شهید این خانواده نیز در تاریخ ۱۸آبان سال ۱۳۶۰ در سن ۱۹سالگی در شیراز به‌دست دژخیمان خمینی بشهادت رسید.

 

مجاهد شهید عبدالحمید مختاری

مجاهد شهید عبدالحمید مختاری

 

سعید مختاری دیگر برادر این خانواده نیز در سال ۱۳۶۱ با فرار از زندان به کوه‌های فارس رفت و با مبارز شهید الله‌قلی‌خان جهانگیری ارتباط برقرار کرد و هسته مقاومت را در کوه‌های استان فارس تشکیل داد.

او در سال ۱۳۶۲ در منطقه مرزی به مجاهدین پیوست و سرانجام در عملیات کبیر فروغ جاویدان به عهد خونینش وفا کرد و جاودانه شد. این مجاهد پرشور در بخشی از وصیت‌نامه‌اش نوشته است: «‌از روزی که با مجاهدین آشنا شده و پا در راه سترگ و پرفراز و نشیب این سازمان گذاردم، هدفی جز رهایی و آزادی خلق و آرمانی جز جامعه بی‌طبقه توحیدی نداشته‌ام. آرمان والایی که امکان گذر از راههای صعب‌العبور را به انسان موحد و مجاهد می‌دهد، گواه حقانیت این ادعا جان‌باختگان و کوه‌مردانی هستند که راه پررنج و شکنجه انقلاب را سرفرازانه پشت‌سر گذاشتند، و مشتاقانه و سبک‌بال به‌سوی خدای خویش شتافتند…»

 

مجاهد شهید سعید مختاری

مجاهد شهید سعید مختاری

 

درود بر این مجاهدان استوار که بر عهد خونین خود پای فشردند و رستگار شدند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e937911-a9cb-49e6-9da7-6a82174bcae8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات