728 x 90

جیک سالیوان: حملات حوثیها، به‌طور کامل توسط ایران انجام می‌شوند

جیک سالیوان
جیک سالیوان

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید روز دوشنبه گفت که ایالات متحده به فشار برای آزادی گروگانهای دیگری که توسط حماس در غزه نگهداری می‌شوند، ادامه خواهد داد.

کاخ‌سفید روز دوشنبه اعلام کرد که حمله به سه کشتی در دریای سرخ در آخر هفته، تهدیدهایی برای صلح و ثبات بین‌المللی است. جیک سالیوان مشاور امنیت ملی در نشستی با خبرنگاران گفت واشنگتن همه دلایلی برای این باور دارد که این حملات، در حالی که توسط حوثی‌ها در یمن انجام شده‌اند، به‌طور کامل توسط ایران انجام می‌شوند. 


جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز دوشنبه ۱۳ آذر و به‌دنبال تشدید حملات موشکی و پهپادی شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران به کشتی‌های تجاری اعلام کرد که آمریکا یک نیروی دریایی ویژه برای اسکورت کشتی‌های تجاری در دریای سرخ ایجاد می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به این‌که این طرح هنوز نهایی نشده است گفت: «ما در حال رایزنی با سایر کشورها در مورد ایجاد یک گروه ضربت دریایی هستیم تا امنیت کشتی‌هایی را که از آن ناحیه می‌گذرند تأمین کند».
جیک سالیوان در ادامه سخنان خود با تأکید بر این‌که تشکیل این نیروی ضربت واکنشی طبیعی به حملات اخیر حوثی‌ها به شناورها می‌باشد یادآور شد که نیروهای عملیاتی مشابهی نیز برای محافظت از کشتی‌های تجاری در مناطق دیگر از جمله سواحل سومالی تشکیل شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6614b95e-f9d4-43f2-8f79-f6ee86904b45"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات