728 x 90

جیک سالیوان: آمریکا اجازه نخواهد داد که ایران به سلاح هسته‌یی دست یابد

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه ۱۴اردیبهشت در سخنانی که در اندیشکده واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک بیان کرد با هشدار پیرامون برنامه هسته‌یی رژیم ایران گفت: «آمریکا و متحدانش اجازه نخواهند داد که ایران به سلاح هسته‌یی دست یابد».
مشاور امنیت کاخ‌سفید در ادامه سخنان خود افزود: «آنها امروز سلاح هسته‌یی ندارند و نمی‌توانند داشته باشند. آمریکا در حالی که به‌دنبال راه‌حل دیپلماتیک برای حل برنامه هسته‌یی ایران است اقدامات لازم را اتخاذ خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نخواهد کرد».
خاطر نشان می‌شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه آوریل تأیید کرد که بازرسان این نهاد ذرات اورانیوم غنی‌شده با غلظت ۸۳.۷درصد را در تأسیسات غنی‌سازی فردو کشف کرده‌اند.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس، هم گفته است که این سطح از غنی‌سازی اورانیوم فاصله چندانی با سطح ۹۰درصدی مورد نیاز برای تولید جنگ‌افزار هسته‌یی ندارد.
انگلستان، فرانسه و آلمان در واکنش به این گزارش اعلام کرده‌اند که هیچ توجیه غیرنظامی معتبری برای غنی‌سازی تا این حد در ایران وجود ندارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d71b577-1c44-482f-9df9-c9a9e29ad14e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات