728 x 90

جیمز کلورلی: انگلستان به محدود کردن فعالیت‌های شرورانه سپاه پاسداران و دولت ایران ادامه می‌دهد

جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلستان
جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلستان

جیمز کلورلی؛ وزیر خارجه انگلستان در سخنانی که توسط فاکس نیوز در روز دوشنبه ۲۵اردیبهشت منتشر شد اعلام کرد: «لندن به ارزیابی و تعیین مؤثرترین راه برای محدود کردن فعالیت‌های شرورانه سپاه پاسداران و در واقع، دولت ایران، ادامه می‌دهد».
وی که در یک مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز شرکت کرده بود در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که چرا انگلستان هنوز سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار نداده گفت: «لندن با فرانسه، آلمان و آمریکا در اِعمال تحریم‌ها در مورد ایران و موضع مشترک علیه تهران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با هدف جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی، همکاری تنگاتنگ دارد. انگلستان تصمیماتش را دائم مورد بازبینی قرار می‌دهد تا منطبق بر تعهدات اساسی این کشور در قبال تأمین امنیت مردم بریتانیا و منطقه باشد».
وی در ادامه این مصاحبه با تأکید بر تحریم‌ها اضافه کرد: «یکی از اولویت‌های مطلق سیاست خارجی دولت ریشی سوناک، جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی است».
مصاحبه جیمز کلورلی در حالی منتشر شد که شماری از نمایندگان مجلس عوام انگلستان در ماه‌های اخیر دولت ریشی سوناک، نخست‌وزیر این کشور را برای تروریستی نامیدن کلیت سپاه پاسداران زیر فشار گذاشته‌اند. سویلا براورمن، وزیر کشور انگلستان، در میان سیاستمداران انگلیسی حامی تروریستی نامیدن کلیت سپاه است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1004e7cf-9f4d-4bdc-9a7b-3392a4f1a35f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات