728 x 90

جیسون برادسکی: باید با همه تهدیدات رژیم ایران برخورد کرد

برنامه موشکی سپاه پاسداران یکی از تهدیدات  رژیم  ایران که باید با آن برخورد شود
برنامه موشکی سپاه پاسداران یکی از تهدیدات رژیم ایران که باید با آن برخورد شود

جیسون برادسکی، رئیس سیاست‌گذاری گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» مستقر در نیویورک، درباره تهدیدات رژیم ایران با اشاره به مطلبی در بلومبرگ روز ۱۳بهمن در توئیتی نوشت: «تهدید از سوی تهران را نمی‌توان با جداسازی تهدید هسته‌یی از سایر رفتارهای بدخواهانه (این رژیم) مهار کرد. باید به‌طور کلی با (همه تهدیدات رژیم) برخورد کرد».

در مطلب بلومبرگ به هشدار آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اشاره شده است که گفت: «رژیم ایران چند ماه با توانایی ساختن مواد قابل انشقاق برای ساختن یک سلاح اتمی فاصله دارد».

وزیر خارجه آمریکا که روز دوشنبه ۱۳بهمن با تلویزیون ان.بی.سی مصاحبه می‌کرد وی گفت: «اگر رژیم ایران به عدم تبعیت خود از محدودیتهای برجام ادامه بدهد ظرف چند هفته به این توانایی خواهد رسید».

آنتونی بلینکن افزود: «اگر رژیم ایران به پای میز مذاکره برگردد و سپس با متحدان و شرکای آمریکا بر روی یک توافق قوی‌تر و طولانی‌تر شامل سایر مسائل کار کند آمریکا نیز به میز مذاکره باز خواهد گشت».

وی در مورد این‌که آیا آزاد شدن آمریکائیهای دستگیر شده در ایران شرط شروع مذاکرات خواهد بود یا خیر گفت: «بدون ارتباط با هر توافقی، آمریکائیهای دستگیر شده باید آزاد شوند. همین. ما بر روی بازگشت آنها به خانه به هر ترتیبی متمرکز هستیم».

 

روز یکشنبه ۱۲بهمن ظریف وزیر خارجه رژیم در مصاحبه با سایت خامنه‌ای گفت: ترامپ در این ۴سال تحریم‌هایی را تحمیل کرده که حتی اگر آمریکا به برجام برگردد این تحریم‌ها کماکان باقی می‌ماند، چون تحت عنوان تروریسم است.

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم در نشست خبری روز دوشنبه ۱۳بهمن گفت: «ما منتظر اقدام ایالات متحده هستیم اقدام هم یعنی رفع تحریم مؤثر رفع تحریم مؤثر یعنی تمامی تحریم‌هایی که بعد از روی کار آمدن آقای ترامپ با گردن کشی و سرکشی در خصوص معاهدات بین‌المللی نرم های بین‌المللی از جمله قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل متحد و برجام اتفاق افتاد کلیه آنها باید به‌طور مؤثر لغو شوند (ترانزیشن) برای ما آنچه که نوشته شده بر روی کاغذ تعهدی که ایالات متحده پذیرفته قطعنامه الزام‌آور ۲۲۳۱ ملاک هست و آن چیزی هست که انتظار می‌رود اگر دولت آقای بایدن به‌دنبال اصلاح مسیر غلط دولت قبلی ایالات متحده هست باید این مسیر را بدون کم و کاست انجام بدهد (ترانزیشن) ما در کمتر از چند هفته دیگر به تاریخ توقف تاریخی که در قانون مجلس مشخص شده در مورد توقف نظارت‌های فراپادمانی می‌رسیم و اگر تا آن موقع اقدامی صورت نگرفته باشد قانون اقدام مؤثری صورت نگرفته باشد دولت موظف است به برداشتن گام بعدی خواهد بود».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1836f793-cece-41ad-9022-4c0f4c25d9d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات