728 x 90

جیک سالیوان: تا زمانی که رژیم ایران به پیشبرد برنامه هسته‌یی خود ادامه دهد تحریم‌ها اعمال می‌شود

جیک سالیوان
جیک سالیوان

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید که به همراه جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به کره جنوبی سفر کرده است، در مورد ۷میلیارد دلار پول بلوکه شده رژیم ایران در کره جنوبی گفت، این مسأله در سطح کارشناسان فنی ما و آنها همواره مورد بحث بوده است.
مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید روز جمعه ۳۰اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت، این موضوع در قالب تحریم‌های اعمال شده علیه برنامه هسته‌یی رژیم ایران است و نمی‌دانم در دستور کار دو رئیس‌جمهوری خواهد بود یا نه.


جیک سالیوان درباره برداشتن تحریم‌ها در رابطه با پول‌های بلوکه شده رژیم ایران اضافه نمود، دیدگاه ما این است که تحریم‌ها باید اجرا شوند و تا زمانی که رژیم ایران به پیشبرد برنامه هسته‌یی خود ادامه دهد، ما باید با متحدان و شرکای خود کار کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که فشار اقتصادی بر آنها را حفظ می‌کنیم و برای آنها روشن کنیم تا آنها را در نهایت به توافق برسانیم. توافقی که در وین روی میز است، توافقی کاملاً منصفانه و معقول است.
لازم به ذکر است که وزارت امور خارجه آمریکا و کاخ‌سفید بارها با مخاطب قرار دادن سران رژیم ایران، آنها را از اصرار بر درخواستهایی فراتر از توافق هسته‌یی سال۲۰۱۵ برجام بر حذر داشته‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87020479-043b-45d5-bf02-5727f424f8b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات