728 x 90

جوشش دانشجویان و چرخش تعادل در قیام عراق

به‌دنبال فراخوان کمیته هماهنگی تظاهرات دانشجویی و شورش جوانان و دانشجویان، مزدوران کلاه‌آبی صدر عقب نشستند.

دانشجویان در ناصریه شعار می‌دادند تا زمانی‌که اهدافمان محقق شود بازگشتی متصور نیست و به کلاسهای درس بازنمی‌گردیم. ما نسلی هستیم که به مصاف مرگ رفته‌ایم تا آزاد شویم. احزاب باید بفهمند که نمی‌گذاریم اوضاع به قبل برگردد.

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق در بیانیه شماره ۱۸۳ اعلام کرد در برابر یورش شبه‌نظامیان که به دستور اربابان خود در ایران به تحصن‌ها و قیام‌کنندگان حمله می‌کنند، از حق دفاع از خود استفاده کرده و با هر وسیله ممکن با آنان به مقابله برمی‌خیزد.

به گزارش اسکای نیوز نیروهای کلاه‌آبی از مطعم ترکی عقب‌نشینی کردند. این عقب‌نشینی بعد از درگیری با دانشجویان تظاهرکننده که امروز وارد میدان تحریر شدند انجام گرفت.

قیام‌کنندگان عراقی روز سه‌شنبه در بغداد، ناصریه، نجف، کربلا، عماره، حله و سایر شهرهای استانهای مرکزی و جنوبی عراق علیه معرفی محمد علاوی، کاندیدای باندهای وابسته به ولایت فقیه و محکومیت حمله وحوش مقتدی صدر به میدانهای تحصن، تظاهرات کردند.

در دیوانیه دانشجویان تظاهرکننده مقتدی صدر را رهبر دزدان توصیف کردند و شعار نه به مقتدی صدر و نه به هادی عامری و نه به مزدوران رژیم ایران سر دادند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f93473f4-4183-498c-9a9c-3ef1cbbf0a4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات