728 x 90

جوزپ بورل: ما یک بسته تحریمی بسیار بسیار سخت علیه ایران تصویب خواهیم کرد

جوزف بورل
جوزف بورل

سایت کمیسیون اروپا (۱۲دسامبر - ۲۱آذر) گزارش کرد که جوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی امروز حین ورود به اجلاس شورای وزیران اتحادیه اروپا پس از دومین اعدام در ایران گفت:

«عصر جمعه با وزیر خارجه ایران گفتگوی طولانی داشتم. مطمئناً می‌توانید تصور کنید که در صحبت در مورد اعدام، من نگرانی و محکومیت اتحادیه اروپا را ابراز کردم، و تحریم‌هایی را که قرار است امروز اعمال شود، هم به دلایل بشردوستانه و هم به‌دلیل حمایت ایران از اوکراین به او گفتم. ایران هم‌چنان می‌گوید که پس از شروع جنگ پهپادهایی را به روسیه تحویل نداده‌اند. و آنها قصد ارسال موشک به روسیه را ندارند، ببینیم. …».

پرسش: اتحادیه اروپا در مورد ایران چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

جوزپ بورل: «ما یک بسته تحریمی بسیار بسیار سخت را تصویب خواهیم کرد. آسان نبود گفتگوی آسانی با همکارم، وزیر امور خارجه ایران نبود، زیرا ما در مورد آنچه در داخل کشور می‌گذرد، تأمین تسلیحات برای روسیه، اعدام این دو نفر صحبت کردیم. ایران باید درک کند که اتحادیه اروپا این اعدامها را به‌شدت محکوم خواهد کرد و ما هر اقدامی را که بتوانیم به‌منظور حمایت از زنان ایران، حمایت از تظاهر کنندگان مسالمت‌آمیز و قطعاً رد این مجازات اعدام انجام خواهیم داد».

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/473b8d7d-d800-4ae5-bdb4-95fa61562435"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات