728 x 90

جوزف لیبرمن: عدم اقدام نظامی آمریکا در برابر سپاه پاسداران، گروگانگیری را تشویق می‌کند

جوزف لیبرمن،مارک والاس
جوزف لیبرمن،مارک والاس

جوزف لیبرمن، رئیس گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» و مارک والاس، مدیر این گروه، طی بیانیه‌یی در پی انتشار اخبار مربوط به توافق برای آزادی شماری از زنان و کودکانی که حماس به گروگان گرفته است، از احتمال آن‌که به‌گفته آنها، آمریکا تسلیم سیاست گروگان‌گیری رژیم ایران و گروه‌های نیابتی آن شده باشد، ابراز نگرانی کردند.

جوزف لیبرمن و مارک والاس گفتند، «باج ۶میلیارد دلاری» که آزادی گروگانهای آمریکایی در ایران را در ماه سپتامبر تضمین کرد، این باور را میان شرکای سپاه پاسداران در حماس و حوثی‌ها ایجاد کرد که این امر می‌تواند به آنها پول زیادی برساند.

در بیانیه هم‌چنین اشاره شده است که حوثی‌ها یک کشتی باری مرتبط با اسراییل را در دریای سرخ ربودند و ۲۵خدمه آن را به‌گروگان گرفتند.

در این بیانیه خواستار بازگرداندن حوثی‌ها به فهرست سازمانهای تروریستی خارجی آمریکا شد و حذف آن توسط دولت جو بایدن در سال ۱۳۹۹ را «اشتباه» دانست. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، این گروه را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار داده بود.

جوزف لیبرمن، رئیس گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» و مارک والاس، مدیر این گروه می‌گویند آمریکا با اقدام نظامی کافی علیه «شبکه تروریستی» سپاه پاسداران پاسخ نداده است و این موضوع، آنها را برای ادامه گروگان‌گیری جسورتر می‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f295e7c5-a1ba-4707-9eac-ee4914ba6990"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات