728 x 90

جوزف بورل: سه کشور اروپایی تحریم‌های اتمی و موشکی رژیم ایران را حفظ می‌کنند

جوزف بورل
جوزف بورل

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز جمعه ۱۴مهر ۱۴۰۲ در بیانیه‌یی اعلام کرد سه کشور انگلستان، فرانسه و آلمان قصد ندارند تحریم‌ها علیه رژیم ایران را که قرار بود چهارشنبه ۲۶مهر منقضی شوند، لغو کنند.

جوزف بورل تأکید کرد که دیگر کشورهای حاضر در توافق هسته‌یی موسوم به برجام نتوانسته‌اند اختلافات خود را در خصوص موضع‌گیری این سه کشور اروپایی حل و فصل کنند.

بورل در این بیانیه تصریح کرد، در ۱۴سپتامبر (۲۳ شهریور) نامه‌یی از وزاری خارجه سه کشور انگلستان، فرانسه و آلمان دریافت کردم که مسأله‌ای را در مورد اجرای تعهدات رژیم ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به من اطلاع دادند.
وی افزود: «وزاری خارجه این سه کشور می‌گویند که رژیم ایران از سال ۲۰۱۹ تاکنون به تعهدات خود در چارچوب این توافق پایبند نبوده و معتقدند که این موضوع از طریق مکانیسم حل اختلاف برجام (DRM) حل نشده است. آنها قصد خود را برای برنداشتن گام‌های مربوط به لغو تحریم‌های بیشتر در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ اعلام کردند».

اشاره جوزب بورل به یکی از بندهای غروب برجام است که بر اساس آن در ۲۶مهر ۱۴۰۲ تحریم‌های وضع شده از سوی اتحادیه اروپا در قبال رژیم ایران که شامل تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی می‌شد، لغو می‌شود.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «متعاقباً، به‌عنوان هماهنگ‌کننده (کمیسیون مشترک برجام)، با همه شرکت‌کنندگان در برجام درباره مسیر پیش‌رو مشورت کردم. پس از این رایزنیها، دریافتم تاکنون به‌دلیل اختلاف‌نظرها، این موضوع کماکان حل نشده باقی مانده است».

بیانیه جوزف بورل

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e52ad048-7a30-4c75-ba37-c0701d71bb22"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات