728 x 90

خبرگزاری آناتولی: جوزف بورل از جامعه بین‌الملل خواست تا در مورد ارائه تسلیحات به اسراییل تجدید نظر کنند

جوزف بورل
جوزف بورل

خبرگزاری آناتولی روز سه‌شنبه ۲۴بهمن نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از جامعه بین‌الملل خواست تا در مورد ارائه تسلیحات به اسراییل تجدید نظر کنند.

جوزف بورل گفت: آنها می‌خواهند (رفح) را تخلیه کنند! کجا - چند ماه؟
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز دوشنبه از جامعه بین‌الملل خواست تا در مورد ارائه تسلیحات به اسراییل تجدید نظر کند و بر تعداد زیادی فلسطینی‌هایی که تا به امروز در غزه کشته شده‌اند، که اکنون به ۲۸۰۰۰ نفر رسیده و هم‌چنان در حال صعود هستند، تأکید کرد.
بورل در یک کنفرانس مطبوعاتی پرسید چند بار شنیده‌اید که برجسته‌ترین رهبران و وزرای خارجه در سراسر جهان گفته اند: «افراد زیادی کشته می‌شوند؟».
بورل گفت که حتی جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده نیز درباره تعداد کشته‌شدگان گفته بود که «این بسیار زیاد است» و «متناسب نیست».
بورل هم‌چنین با استناد به دادگاه هلندی که دستور توقف توزیع جنگنده F-۳۵ را صادر کرد، هم‌چنین گفت: «اگر جامعه بین‌المللی بر این باور است که این یک کشتار است و افراد زیادی کشته می‌شوند، شاید باید به فکر تهیه تسلیحات باشند». قطعات جت به اسراییل از هلند به‌منظور اجرای دستور موقت دیوان بین‌المللی دادگستری.
او گفت که هر کشور عضو اتحادیه اروپا سیاست خارجی خود را دارد، اما «این کمی متناقض است که بگوییم افراد زیادی کشته می‌شوند، افراد زیادی کشته می‌شوند، لطفاً مراقب مردم باشید، لطفاً این همه را نکشید».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/724bf8eb-dba2-4a99-b6ae-1d1a37f242f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات