728 x 90

جو بایدن: حضور نیروهای نظامی آمریکا در عربستان برای مقابله با اقدامات خصمانه رژیم ایران است

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا

جو بایدن؛ رئیس‌جمهور آمریکا؛ روز سه‌شنبه ۱۶آذر در نامه‌یی به کنگره این کشور پیرامون وضعیت استقرار نیروهای نظامی این کشور در عربستان اعلام کرد که «نیروهای مسلح ایالات متحده در عربستان مستقر شده‌اند تا از نیروها و منافع ایالات متحده در منطقه در برابر اقدام خصمانه ایران و گروه‌های مورد حمایت این کشور محافظت کنند».
وی که در این نامه وضعیت نیروهای نظامی این کشور در منطقه را برای کنگره تشریح می‌کرد تصریح کرد که این گزارش بر اساس اختیاراتش در چارچوب «قطعنامه اختیارات جنگ» (قانون عمومی ۹۳-۱۴۸) تهیه شده است.
جو بایدن در ادامه نامه خود تصریح کرده است که این نیروها با هماهنگی دولت عربستان سعودی، قابلیت‌های دفاع هوایی و موشکی را فراهم کرده و از عملیات جنگنده‌های ایالات متحده پشتیبانی می‌کنند».
وی هم‌چنین در این نامه با اشاره به دستور خود برای حمله به نیروهای شبه‌نظامی مورد حمایت رژیم ایران در عراق آورده است «همان‌طور که در ژوئن ۲۰۲۱ گزارش شد، من دستور حملات هدفمندی را علیه تأسیسات در دو مکان در سوریه و یک مکان در عراق در نزدیکی مرز عراق و سوریه را صادر کردم. این تأسیسات توسط گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران که در مجموعه‌یی از حملات علیه پرسنل و تأسیسات ایالات متحده در عراق شرکت داشتند، استفاده می‌شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/170676a2-36dc-43b3-a6bb-8719c9f14688"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات