728 x 90

جو بایدن با زلنسکی در کی‌یف دیدار کرد

زلنسکی و جو بایدن در کی‌یف
زلنسکی و جو بایدن در کی‌یف

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا،، روز دوشنبه اول اسفند در آستانه نخستین سالگرد تهاجم روسیه به اوکراین در سفری از پیش اعلام نشده وارد اوکراین و با زلنسکی دیدار کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در کی‌یف گفت که به اوکراین رفته است تا «حمایت خود را از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور» نشان دهد.

بایدن که در کنار ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در کاخ ماریینسکی در کی‌یف صحبت می‌کرد، اعلام کرد که آمریکا یک کمک جدید ۵۰۰میلیون دلاری به اوکراین می‌کند که شامل مهمات توپخانه و سلاحهای ضدتانک است. او هم‌چنین گفت که تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه در این هفته اعمال می‌شود.

جو بایدن با اشاره به تهاجم روسیه به اوکراین گفت: «یک سال بعد [از آن تهاجم]، کی‌یف ایستاده است، اوکراین ایستاده است و دموکراسی پابرجاست». او خطاب به اوکراینی‌ها گفت: «آمریکایی‌ها در کنار شما ایستاده‌اند و جهان در کنار شما ایستاده است».

بایدن درباره گردهم آوردن ائتلافی متشکل از بیش از ۵۰کشور برای کمک به ارتش اوکراین و متحد کردن اقتصادهای پیشرو برای تحمیل «هزینه‌های بی‌سابقه» به اقتصاد روسیه صحبت کرد.

او گفت: «پوتین فکر می‌کرد که اوکراین ضعیف است و غرب دچار تفرقه است... او فکر می‌کرد که می‌تواند بیشتر از ما ادامه دهد. فکر نمی‌کنم او اکنون دیگر چنین فکری کند».

زلنسکی از بایدن به‌دلیل سفر به اوکراین تشکر کرد و گفت که مشتاقانه منتظر گفتگو در مورد وضعیت میدان جنگ با رهبر جو بایدن است.

هنگام بازدید بایدن، آژیرهای حمله هوایی در کی‌یف و سایر نقاط اوکراین شنیده شد، از جمله زمانی که آقای بایدن و زلنسکی از یک کلیسای جامع در پایتخت بازدید کردند.

دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین هم این دیدار را «پیروزی مردم اوکراین» و زلنسکی خواند. آقای کولبا سفر بایدن را یک «نشانه» واضح به روسیه دانست.

کولبا در فیس‌بوک نوشت این دیدار «تاریخی» بوده و بایدن و زلنسکی از گفتگوهای امروز خود راضی بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07be6a58-5fac-4b44-8f9b-c246a7b6a818"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات