728 x 90

جنگ‌وجدال بر سر بحران بورس و هراس از خشم مردم علیه غارتگری رژیم در مجلس ارتجاع

مجلس ارتجاع - عکس از آرشیو
مجلس ارتجاع - عکس از آرشیو

در جلسه روز سه‌شنبه ۱۸آبان مجلس ارتجاع که خاندوزی وزیر اقتصاد رژیم نیز در آن شرکت داشت، جنگ‌وجدال بر سر بحران بورس و هراس از خشم مردم علیه غارتگری رژیم بالا گرفت.

نظری خانقاه خطاب به وزیر اقتصاد کابینه رئیسی گفت: سرمایه مردم در بازار سرمایه دود شد و شما هم مثل ما تماشاگر هستید. شما چه کار برای جلوگیری از ضرر طبقات پایین و مستضعف و متوسط انجام دادید؟

وی افزود: این‌که شما برای فرار از مسئولیت عنوان می‌کنید که اظهارنظر نمایندگان مجلس و برخی متخصصان باعث ریزش بورس می‌شود درست نیست. این چه بورسی است که با یک اظهارنظر جابه‌جا می‌شود و نوسان پیدا می‌کند.

آصفری عضو مجلس ارتجاع نیز گفت: از مهرماه تا آلان ۸هزار میلیارد تومان اوراق فروخته شده است.

دلخوش عضو دیگر مجلس رژیم نیز گفت اقتصاد و بورس عشقی اداره می‌شوند. نه تنها بازار سرمایه بلکه سایر بازارها نیز نابه‌سامان است.

برخی دیگر از اعضای مجلس رژیم نیز به فساد و غارتگری حکومتی اذعان کردند و پاسدار قالیباف درباره دامنه بحران بورس اعتراف کرد که تعداد سهامداران بورس به ۴۰ تا ۵۰میلیون رسیده است.

پاسدار قالیباف رئیس مجلس ارتجاع گفت:

بورس ما از یک جمعیت ۴-۵میلیونی امروز به یک جمعیت ۴۰ - ۵۰میلیونی تبدیل شده سهامداران یعنی مردمی که آنجا هستند هم سهامداران خرد هستند نه سرمایه اضافی‌شان را به بورس آوردند بلکه سرمایه‌های ضروری خودشان را فروختند پول شان را آورده‌اند به بورس بازار بورس تحت تأثیر سیاست‌های اقتصادی دولت است یعنی بازار پولی بازار مالی بازار کار سیاست‌ها در تجارت در حوزه واردات و صادرات اینها تاثیرگذار در بازار بورس هستند و تا سیاست‌های دولت روشن نشود امروز هر تصمیمی بانک مرکزی بگیرد در بورس تأثیر می‌گذارد اگر ما توقع داریم بانک مرکزی و بقیه بخش‌ها هماهنگ باشند باید سیاست دولت سیاست روشن و مشخصی باشد و دولت محترم هم در معرفی کابینه به مجلس قول داد رئیس‌جمهور محترم که حتماً برنامه و سیاست‌های روشن اقتصادی خودشان را به مجلس اعلام خواهند کرد الآن هم ما در آستانه لایحه بودجه ۱۴۰۱ هستیم خوب هست که این سیاست‌ها مشخص بشود آنهایی که آسیب می‌بینند عمدتاً کسانی هستند که سهامداران خرد هستند که هم در افزایش هم در کاهش در نواسانات دچار آسیب‌های جدی می‌شوند.

آخوند سلیمی گفت: اینها آقایون ول کردند رفتند بعضی‌هایشان بازنشسته شدند استنکاف کردند حالا مجازاتش این است که اینها منفصل بشوند از خدمات دولتی؟ حالا آقایونی که رها کردند رفتند و به این قانون عمل نکردند اینجا به هر کیفیت قوه قضاییه باید به حساب اونها برسد.

زنگنه عضو مجلس ارتجاع گفت: عملا از پشت تریبون مجلس انقلابی و توسط مرکز پژوهش‌ها به مردم داریم می‌گوییم اگر می‌خواهید اقتصاد شما کامل بشود باید کمر شما زیر بار تورم خم بشه اگر می‌خواهید بورس شما خوب بشود باید اجازه بدهید که قیمت ارز بشود ۶۰هزار تومان این چه مبانی فکری است آقای دکتر؟ این‌که این مبانی تفکر نئولیبرالیستی در مرکز پژوهشهای مجلس بخواهد بیان بشه واقعاً باعث خجالت است.

سنگدوینی عضو مجلس ارتجاع گفت: پتروشیمی گلستان ۹۵هزار سهام‌دار است و ۱۵سال است که افتاده، آقای رئیسی (با فریاد) آقای اژه‌ای من خواهش می‌کنم ورود کنید مردم گرفتار هستند (خبرگزاری مجلس ارتجاع ۱۸آبان).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef01b33b-dcec-41fc-87a5-7a2d9bf0990d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات