728 x 90

جنگ در اوکراین،  مقاومت ارتش و مردم  ادامه بحران بین‌المللی - پنجشنبه ۱۸فروردین

جنگ در اوکراین
جنگ در اوکراین

 

 

گزارش مشاور شهردار کی‌یف، دیمیتری بلتسرکووتس

به سیمای آزادی

گزارش مشاور شهردار کی‌یف به سیما آزادی در مورد وضعیت بوچا

بلتسرکووتس Beletserkovets، مشاور شهردار شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین، ضمن ارسال گزارش مصوری از وضعیت شهر بوچا برای سیمای آزادی گفت: ما الآن در بوچا هستیم، شهری در نزدیکی کی‌‌یف. ما در اینجا شاهد یک نسل‌کشی در قبال مردم اوکراین هستیم. من یک گزارش تصویری برای شما ارسال می‌کنم. گزارشی بسیار ناراحت‌کننده، چرا که می‌بینید بسیاری از خانواده‌ها و مردم به‌خاطر مطامع یک فرد و ارتشش جان خود را از دست داده‌اند.  

 

 

 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد شهرک سلادکویه در استان دنباس در شرق اوکراین را به‌طور کامل تصرف کرده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، به خبرنگاران گفت: شکی نیست که اوکراین در این جنگ پیروز است. اگر تنها به کارهایی که تاکنون انجام داده‌اند نگاه کنیم، می‌بینیم که دست‌آورد روسیه در مورد اهداف استراتژیکش در اوکراین تا این لحظه صفر است. اثبات این موضوع در عملکرد روزانه اوکراینی‌ها است. آنها با شجاعت تمام برای حفظ کشور خود می‌جنگند و روسیه را از دسترسی به بسیاری از اهداف استراتژیکش عقیم کرده‌اند(آسوشیتدپرس ۱۷ فروردین).

 

پنتاگون هم‌چنین فاش کرد که ایالات متحده اوکراینی‌ها را آموزش می‌دهد تا از پهپادهای انتحاری علیه تانک‌ها استفاده کنند. آمریکا تاکنون ۱۰۰فروند از این پهپادهای یکبارمصرف انتحاری به اوکراین داده است. محموله بعدی شامل پهپادهای بزرگ‌تری هست که قادر به انهدام تانک‌ها می‌باشد. بررسی اخیر پنتاگون نشان می‌دهد که روسیه عقب‌نشینی نیروهایش از کی‌یف را تکمیل کرده است(دیلی میل ۱۸فروردین).

 

 

 

 

به گزارش دیلی میل ۶۰سرباز روسی که از جنگیدن در اوکراین سرپیچی کردند، اکنون با محکومیت زندان در روسیه روبه‌رو هستند. این چتربازان که از یک گردان ویژه در پسکوف Pskov به‌عنوان بخشی از نیروی تهاجم به بلاروس فرستاده شده بودند، از جنگیدن خودداری کردند و به پایگاه خود بازگردانده شدند(دیلی میل ۱۸فروردین).

 

 

 

زلنسکی با انتقاد از شرکت‌هایی که هنوز با روسیه تعامل می‌کنند گفت: وقتی صحبت از تحریم علیه روسیه می‌شود، خبری از تردید و بلاتکلیفی نیست. اما بعد از آنچه به ما گذشت و آنچه نیروهای روسیه کردند و حتی اکنون که جهان نسبت به جنایاتی که جنگ روسیه بر سر مردم ما آورده آگاه است، ما هنوز باید برخی کمپانی‌های اروپایی را متقاعد کنیم تا از بازار روسیه خارج شوند(خبرگزاری فرانسه ۱۷فروردین).

وزارت‌خارجه انگلستان طی بیانیه‌‌ای کلیه دارایی‌های اسبربانک، بزرگ‌ترین بانک روسیه را مسدود کرد و سرمایه‌گذاری خارجی جدید توسط شرکت‌های انگلیسی در روسیه را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس بایدن طی سخنانی در واشنگتن گفت: اتفاقی که در اوکراین می‌افتد، ذره‌‌ای کمتر از جنایت جنگی اساسی نیست. کشورهای مسئول باید با هم متحد شوند تا از این جنایتکاران حسابرسی شود(آسوشیتدپرس ۱۷فروردین).

دبیرکل ناتو گفت: اوکراین به کمک نظامی فوری نیاز دارد. بنابراین، مهم است که متحدان ناتو در مورد نیاز به حمایت مهمات سنگین و سبک بیشتر برای اوکراین به‌ توافق برسند.

وزیر خارجه اوکراین گفت: اوکراین به هواپیما، سیستم دفاع هوایی سنگین، خودروهای موشکی متحدان ناتو نیاز دارد(اخبار نوبه‌‌ای ۱۷فروردین).

 

مٍریک گارلَند، دادستان کل آمریکا، گفت: امروز ما از تلاش‌های بین‌المللی برای شناسایی و حسابرسی از کسانی‌ که مرتکب جنایات در اوکراین شده‌اند، حمایت می‌کنیم. ما اکنون در کنار همتایان اروپایی و اوکراینی‌مان در حال جمع‌آوری شواهد این جنایات هستیم(آسوشیتدپرس ۱۷فروردین).

جانِت یِلٍن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در جریان استشهاد کنگره گفت: جنگ روسیه پیام‌های عظمی برای این کشور خواهد داشت. وی گفت: جنایاتی که علیه غیرنظامیان در بوچا صورت گرفت، با همه قوانین حاکم بر نظم جهانی مغایرت دارد... به همین جهت وزارت خزانه‌داری آمریکا متعهد به حسابرسی از روسیه به‌خاطر این اعمالش می‌باشد تا این‌که از سیستم مالی بین‌المللی نتواند بهره‌مند شود( آسوشیتدپرس ۱۷فروردین).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5718629a-2b3c-41ea-95d8-f283551fe29a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات