728 x 90

جنگ اوکراین و واکنش‌های امام جمعه‌های خامنه‌ای و رسانه‌های حکومتی

جنگ در اوکراین
جنگ در اوکراین

 آخوند طباطبایی‌نژاد امام جمعه و نماینده خامنه‌ای در اصفهان ۱۳اسفند ۱۴۰۰: «اینها مردمش باهاش نیستند اوکراینی‌ها والا به این سادگی تخلیه نمی‌کردند و راه را و عقب‌نشینی نمی‌کردند من این را گفتم برای این‌که یک نکته‌یی را حالا بعضی‌ها به‌عنوان این‌که خیال می‌کنند باسوادند یک کسی را دیدم در این فضاهای مجازی ایراد گرفته به مقام معظم رهبری که این تحلیل مقام معظم رهبری تحلیل درستی نبود چرا میگه برای این‌که فرمودند کسی از مردمش با او نبودند با این رئیس‌جمهور اوکراین! نه چرا بودند اصلاً در بین ۵۰-۶۰ نفر ایشون میگه در بین ۵۰-۶۰ نفر که کاندیدای ریاست‌جمهوری بودند بیشترین رأی را ۶۵٪ آرا را ایشون آورد چطور باهاش نبودند؟ که آقا فرمود باهاش نبودند اینها نمی‌فهمند با بودن غیر از رأی دادن است!» (تلویزیون شبکه اصفهان (رژیم) ۱۳اسفند).

 

آخوند لائینی امام جمعه و نماینده خامنه‌ای در ساری ۱۳اسفند ۱۴۰۰ «اوکراین هم بخشی از همین بحران سازیهایی است که غرب به‌وجود آورده و قربانی غرب هستش.

خوب ببینید ناتو دارد میآید لب مرز روسیه خوب انتظار دارید که روسیه واکنش نشان ندهد امنیتش را هر کشوری امنیت خودش را در نظر می‌گیرد الآن ما چرا رفتیم توی سوریه می‌گوییم آقا آنجا مسأله امنیت ماست ما امنیت خودمان را باید از آنجا حفظ بکنیم (ترانزیشن) خوب ناتو داره میاد به مرزهای روسیه نزدیک می‌شود این روسیه حقش هست که بیاد از امنیت خودش دفاع بکند». (تلویزیون شبکه تبرستان رژیم۱۳ اسفند)

 

آخوند علیدادی سلیمانی امام جمعه خامنه‌ای در کرمان ۱۳اسفند ۱۴۰۰ «اوکراین را ببینید چگونه منعکس می‌کنند و درس عبرت دیگر پشتیبانی مردم هست مردم وقتی پشتیبانی نمی‌کنند حکومتها وقتی خود فروخته هستند و نقش مردم کم رنگ هست می‌ببینید با چه سرعتی شهر بعد از شهری سقوط می‌کند». (تلویزیون کرمان رژیم ۱۳اسفند)

 

آخوند شاهرخی امام جمعه و نماینده خامنه‌ای در خرم‌آباد ۱۳اسفند ۱۴۰۰ «شیطان بزرگ با گسترش ناتو و اعزام نیروها به کشورهای مختلف مستقیم و غیرمستقیم در ایجاد این جنگ نقش اصلی را دارد به‌هرحال این وضعیت موجود حاصل آن فزون طلبی و خوی استکباری آمریکاست البته یک چنین برنامه را هم برای ما تدارک دیده بودند». (تلویزیون شبکه افلاک رژیم ۱۳اسفند)

 

جمعه‌بازار خامنه‌ای در تهران ۱۳اسفند ۱۴۰۰ «و اما تحلیگران مسائل سیاسی جهان اسلام اعلام کرده‌اند که روابط بین‌الملل و مناسبات قدرت آن پس از جنگ اوکراین وارد مرحله تازه‌یی خواهد شد و رسواییهای سیاسی تازه‌یی رقم خواهد خورد به همین منظور نام رئیس‌جمهور اوکراین را هم باید زیر نام اشرف غنی ثبت کرد لیست رهبرانی که به وعده‌های غرب و به‌ویژه به آمریکا اعتماد کردند و سیلی محکم آن را خوردند» (رادیو تهران رژیم۱۳ اسفند).

 

آخوند شعبانی امام جمعه خامنه‌ای در همدان ۱۳اسفند ۱۴۰۰ «جریان جنگ اوکراین یک جریان اتفاقی امروز نیست ریشه در ۷۰سال گذشته و برنامه‌ریزیهای ناتو و آمریکا برای فروپاشی شوروی» (تلویزیون همدان رژیم۱۳ اسفند).

 

کیهان خامنه‌ای ۱۴اسفند ۱۴۰۰: «ما بدون شک با هر جنگی که مردم در آن کشته می‌شوند... اما آنچه روسیه می‌گوید یک تصویر خیالی از آنچه در سر داشت نبود؛ اتهامات او علیه اروپا و آمریکا واقعاً روی داده بود و وضع امنیتی روسیه در غرب سرزمین خود به هم ریخته بود و تهدید آمریکا علیه یکپارچگی روسیه واقعیت دارد... یا اگر روسیه از پیشگیری از یک خطر امنیتی جدی با مردمش صحبت می‌کند، اسناد آن وجود دارد» (روزنامه کیهان رژیم۱۴ اسفند).

روزنامه حکومتی سیاست روز ۱۴اسفند ۱۴۰۰: «تعدادی از لبنانی‌ها به همراه اتباع روسی در این کشور به‌منظور حمایت از عملیات نظامی روسیه علیه "نازی‌ها و ناسیونالیستها"در اوکراین، در مقابل سفارت مسکو در بیروت تحصن کردند. هم‌چنین وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله اعلام کرد، اوکراین در حال حاضر از سوی ناتو برای خدمت به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها استفاده می‌شود». (روزنامه سیاست روز رژیم ۱۴اسفند)

روزنامه حکومتی جهان صنعت ۱۴اسفند ۱۴۰۰: «باید روسو فیل‌ها بدانند که مقاومت محدود به مرز‌های جغرافیایی نیست و در ورای مرز‌های جغرافیایی در حرکت است. بنابراین وقتی، اسلحه‌هایی چون ام‌۱ و ژ‌۳ و کلاشنیکف و یوزی در مقابل ارتش یکدست مسلح قرار می‌گیرد و وقتی تفنگ و قلاب سنگ یا همان فلاخن جای توپ‌ها، کروز‌ها، جای اف‌۳۵‌ها و اف‌۳۶‌ها و پهپاد‌ها را می‌گیرد، آن هم مقاومت است و نمی‌توان آن را از معنی و موضوعیت خارج کرد». (روزنامه جهان صنعت رژیم ۱۴اسفند)

 

جنگ اوکراین به بحران درونی رژیم دامن زد

روزنامه سپاه پاسداران در پاسخ به این سؤال که چرا در بحران اوکراین باند مغلوب در برابر سیاست رسمی نظام قرار گرفته است، نوشت: مهم‌ترین خط تبلیغاتی آنان که کاملاً با خط جنگ شناختی جریان ضد انقلاب وابسته به دشمن، هم‌محور و هم‌پوشان بوده و با استفاده از تکنیک‌هایی هم‌چون برچسب‌زنی و دروغ بزرگ در حال انجام است، اتهام «شرق‌گرایی» و «سرسپرده چین و روسیه جلوه دادن جمهوری اسلامی ایران» است. این تبلیغات شامل هر دو قدرت شرقی مخالف هژمونی غرب می‌شود... (روزنامه جوان رژیم ۱۴ اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b9d07277-c559-44d8-bd35-be2fd947453d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات