728 x 90

جنایات بوچا در مکالمه نظامیان روسیه شنود شد

کشتار در بوچا
کشتار در بوچا

به گزارش دویچه وله و به‌نقل از اشپیگل روز پنجشنبه ۱۸فروردین، سرویس اطلاعاتی آلمان مکالمه‌هایی از نظامیان روسی را رهگیری و شنود کرده که ابعاد جنایت در حومه کی‌یف را آشکارتر می‌کند. این مکالمه‌ها نشان می‌دهند ادعای مسکو درباره جعلی و ساختگی بودن عکس‌های بوچا بی‌اعتبار است.

اسنادی که توسط اشپیگل افشا شده است، ارتکاب جنایت جنگی توسط سربازان روسی در حومه پایتخت اوکراین را تأیید می‌کنند. این اسناد شامل مکالمه سربازان روسی درباره جنایت‌های انجام شده در حومه کی‌یف است که سرویس اطلاعاتی فدرال آلمان (BND) موفق به رهگیری و شنود آنها شده است.

به‌دنبال عقب‌نشینی نیروهای روسی از مناطق حومه کی‌یف، از جمله شهرک بوچا شواهد بسیاری حاکی از کشتار، شکنجه و تجاوز به غیرنظامیان توسط اشغالگران فاش شد.

این در حالی است که روسیه تاکنون تمام اتهام‌ها را رد کرده و ادعا می‌کند گزارشها، تصویرها و فیلم‌هایی که جنایت علیه غیرنظامیان اوکراینی را مستند کرده‌اند جعلی هستند و تا زمان حضور سربازان روسی در منطقه علیه شهروندان غیرنظامی اقدامی نشده است.

در گزارش اشپیگل به گفتگوهای رادیویی شنود شده سربازان روسی که درباره کشتار غیرنظامیان در بوچا صحبت می‌کنند، اشاره شده است و برخی صحبت‌ها را می‌توان به شماری از جسدهای مستند شده مربوط دانست.

گفتنی است که پس از خروج نظامیان روسی از حومه کی‌یف در شهر بوچا تعدادی گور جمعی پیدا شد. هم‌چنین تعداد زیادی جسد در خیابان‌ها و برخی خانه‌ها دیده شده که برخی از آنها دست‌بسته از پشت سر هدف گلوله قرار گرفته‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/34ae37fa-c297-4d19-aebb-47a8ca8f121c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات