728 x 90

جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا: دولت بایدن باید به پنهان‌کاری در معامله با رژیم ایران خاتمه دهد

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

گزارش محرمانه رابرت مالی به کنگره آمریکا با موضوع مذاکرات هسته‌یی وین، برای جمهوریخواهان بیشتر پرسش‌برانگیز بوده است تا قانع‌کننده.
دویچه وله روز چهارشنبه ۲۰بهمن نوشت، جمهوری‌خواهان کنگره نسبت به گزارش رابرت مالی نارضایتی خود را بیان کرده و از دولت بایدن خواستند به پنهان‌کاری در معامله با رژیم ایران خاتمه دهد.
نمایندگان کنگره گفتند: با لغو تحریم‌های رژیم ایران، کشورهایی مانند روسیه و چین می‌توانند برنامه هسته‌یی غیرنظامی خود را گسترش دهند.
رابرت مالی در این روز با موجی از پرسش‌های قانونگذاران جمهوریخواه و خشم آنها در مورد لغو برخی تحریم‌های رژیم ایران از سوی آمریکا روبه‌رو شده است که هفته گذشته اعلام شدند.

کلاودیا تنی، نماینده جمهوریخواه از نیویورک که عضو کمیسیون روابط خارجی بوده است، به هنگام پرسش و پاسخ با رابرت مالی، او را برای اظهاراتی صریح تحت فشار گذاشت.

خانم تنی در شامگاه سه‌شنبه ۸ فوریه به وبگاه خبری "فری بیکن" گفت که گزارش محرمانه رابرت مالی برای او "بیشتر پرسش‌برانگیز بوده است تا یک پاسخ".

این نماینده جمهوریخواه به تأکید خواستار آن شد که رابرت مالی باید به فوریت به طور علنی اظهارنظر کند تا افکار عمومی آمریکا به دقت دریابند که ایالات متحده چه وعده‌هایی در قبال یک معامله هسته‌ای به ایران داده است.

کلاودیا تنی گفت: «رابرت مالی تا امروز در برابر کمیته روابط خارجی، نه به صورت علنی و نه خصوصی، حضور نیافته بود تا به پرسش‌های ما پاسخ دهد و به مردم آمریکا توضیح دهد که چرا تحریم‌های آمریکا علیه ایران به طور کامل اجرا نشده‌اند.»

کلاودیا تنی در مورد گزارش محرمانه و غیرعلنی رابرت مالی افزود: «این گزارش برای من بیشتر پرسش‌برانگیز بود تا یک پاسخ. این یک آغاز بود، اما هنوز کافی نیست.»

لازم به یادآوری است که، رابرت مالی، مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌یی وین، تا روز سه‌شنبه ۱۹بهمن از حضور در برابر کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اجتناب کرده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87e5267e-731c-49de-aa13-beb3a199f604"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات