728 x 90

جلسه جوامع ایرانیان در سنای آمریکا - قیام ایران، ملتی برای آزادی به پا می خیزد

جلسه جوامع ايرانيان در سناي آمريكا
جلسه جوامع ايرانيان در سناي آمريكا

روز پنجشنبه ۲۲ اسفند یک کنفرانس در مجلس سنای ایالات متحده در حمایت از قیام مردم ایران و محکومیت پنهانکاری رژیم آخوندی در زمینه گسترش کرونا که منجر به  جانباختن  هزاران نفر از مردم  ایران شده برگزار گردید.

سناتور بنجامین کاردین عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و سناتور جین شه‌ین،  عضو ارشد کمیته روابط خارجی و عضو کمیته قوای مسلح سنا،  سناتور گری پیترز  از سخنرانان این کنفرانس بودند و سناتور تد کروز کاندیدای پیشین ریاست جمهوری پیامی به این کنفرانس فرستادند.

سناتور  جوزف  لیبرمن و سناتور کلی ایات نیز جزو سخنرانان این گردهمایی بودند.

خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ، طی پیامی از سناتورها بخاطر حمایت آنها از مقاومت مردم ایران برای آزادی قدردانی کرد و گفت آنچه عیان شد این است که مردم ایران آماده و توانا برای تغییر هستند. ( جزئیات بیشتر در سایت مریم رجوی)

 

 

سناتور بن کاردین-عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا

متشکرم! از همه شما تشکر فراوان دارم! من اینجا در کنگره این کلمه را قبلا نگفته‌ام: نوروز پیروز! آیا این به تلفظ "سال نو مبارک" نزدیک هست؟ به هر حال از همه شما که اینجا هستید، متشکرم. من همیشه از دیدن شما خوشحال می‌شوم. سال نو به همه ما این فرصت را می‌دهد که با تعهداتمان در مقابل حقوق بشر که همه باید از آن برخوردار باشند، تجدید عهد کنیم.

 

اجازه بدهید که من فقط بگویم از آنچه شما انجام داده‌اید، متشکرم.   پارسیان به قوانین جهانی حقوق بشر مقید هستند و بخاطر این است که این رژیم کنونی در ایران یک تراژدی است. او نماینده مردم ایران نیست.

همانطور این داستان ادامه پیدا می‌کند. ما شاهد انتخاباتی در ماه فوریه بودیم که نه آزاد بود و نه منصفانه. این فقط تلاشی بود که کمی مشروعیت به این رژیم بدهد که اصلا شایسته هیچگونه مشروعیتی نیست. ما شاهد اعتراضات قانونی و به‌حق علیه سیاستهای حکومت در آبانماه سال گذشته بودیم و ما شاهد بودیم که چگونه حکومت مانع از این شد که مردم این حق خدادادیشان را به اجرا بگذارند. این چیز جدیدی نیست، در چهل سال گذشته ادامه داشته.  زمان آن که این رژیم پایان یابد، فرارسیده و ما متوجه هستیم که این، همان هدف ما است. هدف ما این است که امید را زنده نگاه داریم ما باید متحد و محکم به نمایندگی از مردم ایران بایستیم. مبادا اشتباه کنید. سیاست ما این است که رژیم را منزوی کنیم. سیاست ما این است که به نمایندگی از طرف مردم ایران، رژیم را مجازات کنیم. این سیاستها بر علیه مردم ایران نیستند.

و حمایت ما درکنگره نه تنها دو حزبی نیست بلکه غیرحزبی است چرا که چیزی که ما می‌دانیم درست است، درست است.

هیچ چیزی شادی‌آورتر از این نیست که شما به شخص دیگری کمک کنید و ما دقیقا داریم این کار را انجام میدهیم. دکتر مارتین لوتر کینگ گفت که هر کدام از ما فقط به یک دلیل در این دنیا هستیم و آن این است که به شخص دیگری کمک کنیم. و وقتی که ما همه دست به دست هم میدهیم، میتوانیم تغییرات را بوجود بیاوریم. ما به نمایندگی از مردم ایران متحد هستیم.

خدا پشت و پناه شما باشد و از همه شما کمال تشکر را دارم. سال نو مبارک!

سناتور بن کاردین

 

سناتور جین شه‌ین – عضو ارشد کمیته روابط خارجی  و کمیته قوای مسلح سنای امریکا

متشکرم، از همه شما متشکرم. بینهایت سپاسگزارم، این خیلی خوب است! متشکرم، متشکرم! لطفا بفرمایید

این خیلی خوب هست که من اینجا در میان شما هستم و برای همه شما سال خوبی آرزو میکنم.

میدانید امسال بد نیست یکبار دیگر یاد آوری کنیم که تنش بین ایالات متحده و حکومت ایران، تنش بین مردم ایالات متحده و مردم ایران نیست. درحقیقت همانطور که همه شما که اینجا هستید این را میدانید، محورهای خیلی زیادی وجود دارد که مردم آمریکا و مردم ایران را متحد می‌سازد تا محورهایی که  آنها را از هم جدا کند و این شامل احترام و تعهد به حقوق بشر است مبارزات زیادی برای تحقق حقوق بشر در ایران صورت گرفته اما مردم دلسرد نشده‌اند. آنها برای رسیدن به یک آینده بهتر برای کشورشان به مبارزه‌اشان ادامه می‌دهند. و حالا مردم ایران به خیابانها آمده‌اند تا در تظاهرات بزرگی بگویند که به آزادی، به حقوق بشر و به حکومتی که پاسخگوی مردمش باشد، باور دارند.

ما همه میدانیم که این یک جنگ سخت است. جنگی است که با حمایت همه شما و جامعه ایرانیان در آمریکا آسانتر میشود و جنگی است که ما باید برروی آن بایستیم و در آمریکا شنیده شود. بخاطر همین است که من به همکارم سناتور کاردین می‌پیوندم و از لایحه او که حمایت از ایرانیانی است که به خیابانها آمده بودند، حمایت میکنم.

ما می‌خواهیم که آنها بدانند، همانطور که آنها خواستار یک حکومت بهتر هستند که به آنها جوابگو باشد، در ایالات متحده  ما از خواسته‌های آنها حمایت می‌کنیم، و ما در کنار مردم ایران می‌ایستیم. این کاری است که ایالات متحده آمریکا باید انجام بدهد. ما باید در کنار مردم سراسر جهان بایستم زمانی که آنها حقوق بشر، آزادی و حکومتی مردمی را مطالبه می‌کنند.

دیروز ما در کمیته خارجی سنا در مورد وضعیت وحشتناک سوریه جلسه استماع داشتیم.  ما به حرفهای یک مرد جوانی گوش دادیم که ۱۵ سال در زندان به سر برده بود بخاطر اینکه در یک تظاهرات علیه اسد شرکت کرده بود. داستانهایی شبیه این که مطمئنم که ایرانیها هم از اینها فراوان دارند از آنجاییکه که با یک حکومت سرکوبگر در آنجا مواجه هستند. اما یکی از مواردی که همه به ما می‌گفتند این بود که ایالات متحده باید راجع به این موارد صحبت کند، موضع بگیرد و این کاری هست که ما داریم انجام می‌دهیم چه در سوریه یا ایران و یا هر جای دیگر دنیا که نقض حقوق بشر صورت میگیرد. ما موظف هستیم که موضعگیری کنیم.

و این نوروز، من همراه با شما حقوق بشر و فرهنگ غنی ایران را جشن می‌گیرم. من از شما تشکر می‌کنم که نشان داده‌اید که فردای ایران از آن مردم ایران است و من به انتظار آن روزی هستم که این برای همه مردم ایران تحقق پیدا کند.

از همه شما متشکرم

سناتور

 

پیام سناتور تدکروز به گردهمایی ایرانیان در سنای آمریکا

این پیام از طرف سناتور تد کروز از تگزاس است:

در حالیکه جوامع ایرانی در تگزاس و دیگر نقاط کشور گرد هم می‌آیند تا سال نو ایرانی را برگزار کنند، من می‌خواهم پیام امید بفرستم. امید برای یک "روز جدید" برای ایران. در دهه‌های گذشته، زنان و مردان ایران از سرکوب وحشیانه خامنه‌ای و دیگر آخوندها رنج برده اند. اما من باور دارم که یک روز ایران آزاد خواهد شد، ایرانی بدون اینکه آخوندها در قدرت باشند.

من با افتخار می‌گویم که آمریکا در کنار زنان و مردانی ایستاده است که با حکومتی ظالم، سرکوبگر، و قاتل می‌جنگند. در سنا، من از حامیان سرسخت سیاست فشار حداکثر بر علیه رژیم ایران بوده‌ام تا سلطه رعب و وحشت آنها برای همیشه پایان یابد.

اضافه بر این، من به رئیس جمهور ترامپ فراخوان داده ام که تحریمهای تعلیقی تحت برجام را دوباره برقرار کند. چیزی که من مصراً از رئیس جمهور ترامپ خواسته‌ام این است که او دستور بدهد تا دیپلماتهای ما با اتکاء به تعلیق تحریم های سازمان ملل، تحریمهای بین‌المللی را دوباره آغاز بکنند و رژیم ایران را محدود کنند، ما براساس مواد توافقنامه این حق را داریم که تحریمهای تعلیقی را دوباره بازگردانیم.

در خاتمه میخواهم از جامعه فوقالعاده ایرانیان تگزاس تشکر کنم. از شما بخاطر ایستادن برای آزادی، برای اتحاد در یکصدا شدن تشکر میکنم

شما بهای آزادی را میدانید. من از اینکه در کنار زنان و مردان ایران که برای آزادی می‌جنگند هستم به خود میبالم.

تد کروز

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3bfedd69-c0f8-4de4-a764-610d2c66fa54"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات