728 x 90

جلسه ایران، حقوق‌بشر، عدالت و نقش جامعه بین‌المللی در سنای ایتالیا - سخنرانی خانم مریم رجوی

سخنرانی خانم مریم رجوی در جلسه ایران، حقوق‌بشر، عدالت و نقش جامعه بین‌المللی در سنای ایتالیا
سخنرانی خانم مریم رجوی در جلسه ایران، حقوق‌بشر، عدالت و نقش جامعه بین‌المللی در سنای ایتالیا

کنفرانس در سنای ایتالیا تحت عنوان ایران: حقوق‌بشر، عدالت و نقش جامعه بین‌المللی  با حضور سناتورهای برجسته از ائتلاف حاکم و احزاب و شخصیتهای سیاسی ایتالیا لحظاتی قبل شروع شد.

این کنفرانس با سخنرانی خانم مریم رجوی شروع شد.

بخشی از سخنرانی خانم مریم رجوی:

مریم رجوی

مریم رجوی: از هر دو مجلس ایتالیا انتظار داریم قتل‌عام زندانیان سیاسی را نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت اعلام کنند

نمایندگان محترم سنا و پارلمان ایتالیا،
دوستان گرامی!
به همه شما درود می‌فرستم و از تلاش‌های شما در دفاع از حقوق‌بشر مردم ایران تقدیر می‌کنم. این کنفرانس در شرایط حساسی برگزار می‌شود.
امروز، رژیم حاکم بر ایران، به‌دلیل سیاستهای جنگ‌افروزانه و تلاش در صدور بنیادگرایی و تروریسم منشأ جنگ و ناامنی در خاورمیانه است. به‌دلیل پافشاری برگسترش موشکهای بالستیکی و برنامه خطرناک تولید بمب اتمی، تهدید امنیت تمام جهان است و به‌دلیل تدارک فعال عملیات تروریستی در اروپا، این رژیم خطر بالفعل برای جوامع اروپایی است.
آبشخور مشترک این تهدیدها، نقض حقوق‌بشر مردم ایران توسط آخوندهاست. آنها به تروریسم و جنگ‌افروزی دست می‌زنند تا سرکوب مردم ایران را ادامه دهند. به‌همین دلیل دفاع از حقوق‌بشر مردم ایران فقط برای مردم ما نیست؛ بلکه لازمه ارتقاء حقوق‌بشر در جهان و حفاظت از جان و امنیت مردم در خاورمیانه و اروپاست (جزئیات بیشتر در سایت مریم رجوی).

 

جولیو ترتزی وزیر خارجه ایتالیا (۲۰۱۳)

جولیو ترتزی

همان طور که خانم رجوی گفتند گروه پارلمانترهای ایتالیا برای یک ایران آزاد امروز این جلسه را تشکیل داده است.
در طرح ده ماده‌ای خانم رجوی اصلی‌ترین رئوس کشور تعیین شده است. ما حمایت کامل خودمان را از برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی ابراز می‌کنیم. سیاست خارجی کشور ما باید حامی این سیاست باشد. نمی‌شود هم‌زمان با رژیم ایران تعامل کرد بدون این‌که قتل‌عام۶۷ را مد نظر قرار بدهیم. سرکوب قیام مردم در آبان ۹۸ باید محکوم شود. کشورهای سوئد و سایر کشورها باید جنایتکاران و ابراهیم رئیسی را محکوم کنند باید رئیسی در دادگاه بین‌المللی قرار بگیرد.
نکته بعدی این است که سیاست اروپا باید تغییر کند. باید در جهت مخالف سیاست کنونی پیش برود. در موضوع اتمی هم این تغییر ضروری است. از سال۲۰۰۳ مقاومت ایران همواره برنامه اتمی رژیم را افشا می‌کرده است اما این افشاگریها زیاد جدی گرفته نشده است.

 

استفانیا پتزوپانه ـ نماینده پارلمان ایتالیا، ‌رئیس مشترک کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد

استفانیا پتزوپانه

از سخنرانان به‌ویژه خانم رجوی تشکر می‌کنم
می‌خواهم به یک واقعیت اشاره کنم و آن هم نقض حقوق‌بشر است. هفته گذشته یک خانم اعدام شد و این رژیم با ویژگی زن‌ستیزی شناخته می‌شود و بسیاری را اعدام کرده است.
۱۲۰هزار نفر از مقاومت ایران را اعدام کرده که ۳۰هزار نفر آنها را در قتل‌عام اعدام کرده است که نیمی از آنان زنان بودند.
رژیم با خشونت با زنان برخورد می‌کند اما با این وجود زنان تسلیم نشده و مقاومت می‌کنند.
قشر بزرگی از جمعیت ایران را زنان تشکیل می‌شوند آرمانهای مقاومت را چند دقیقه پیش از خانم رجوی شنیدیم.
زنان مقاومت ایران این مقاومت را رهبری می‌کنند. زنان مقاومت جانشان را برای آزادی مردم ایران نثار کرده‌اند.
امیدوارم ما اولین پارلمان باشیم خاطره زنان و مردان قتل‌عام شده را گرامی بداریم.

 

سناتور مارکو پروزینو ـ عضو کمیسیون بودجه سنای ایتالیا

سناتور مارکو پروزینو

می‌خواهم که در واقع نظر خودم را در رابطه با سیاست مماشات ارائه کنم.
اگر رژیم ایران در زمینه اتمی پیشرفت کرده است این به‌خاطر این سیاست مماشات است. سیاست تروریسم رژیم همه جا عمل می‌کند اگر ضعف از خودمان نشان بدهیم، باخته‌ایم. در قطعنامه سنا خواهان آزادی زندانیان سیاسی شدیم که رئیس‌جمهور مقاومت هم روی آن تأکید کردند. اگر خواهان آرامش در منطقه هستیم باید متوجه سیاستهای رژیم ایران بشویم. این رژیم در نقطه ضعف است. ما باید توسط ارگانهای بین‌المللی قاطعانه عمل کنیم.
مردم ایران یک قیام دمکراتیک خواهند کرد من نمی‌دانم که این قیام کی صورت می‌گیرد ولی حتماً این قیام توسط مردم ایران صورت می‌گیرد باید قطعنامه پارلمانها همان که شما خانم رجوی روی آن تأکید کردید را ارائه بدهند.

 

سناتور لوچو مالان ـ عضو کمیسیون قانون اساسی سنا

سناتور لوچومالان

من همه صحبتهایی که سخنرانان قبل از من داشتند تأیید می‌کنم. ما به اهمیت به‌رسمیت شناخته شدن خشونت و سرکوب گسترده در ایران واقف هستیم. این‌که مسئول همه این جنایتها حالا رئیس‌جمهور رژیم ایران شده خیلی مهم است.
باید جامعه بین‌المللی و ایتالیا در مقابل رژیم ایران بایستد. وقتی رژیم ایران چنین اقداماتی می‌کند مثل تبعیض و اعدام و شکنجه و سرکوب زنان و حکم مرگ در پهنه‌های مختلف اجتماعی را اعمال کند، هم‌چنین دست به تهدید و تروریسم می‌زند، ما باید درخواست کنیم که سیاست قاطعی در مقابل رژیم اعمال شود. بنابراین من حمایت خودم را از خانم رجوی اعلام می‌کنم و باید یک حمایت گسترده و بین‌المللی از این مقاومت صورت بگیرد. اینها باید جایگزین رژیمی‌ شود که تهدید منطقه است.

 

سناتور انریکو آیمی  ، عضو کمیسیون خارجی سنا

-سناتور انریکو آیمی Enrico Aimi، عضو کمیسیون خارجی سنا

 

من هم سخنرانان قبلی و سخنانشان را تأیید می‌کنم و معتقدم بدون هیچ محدودیتی باید با رژیم ایران مقابله کرد و می‌توان اقدامات زیادی علیه آن کرد.
من هم مانند شما و مقاومت شما احساس مشترکی دارم که خدا انسان‌ها را آزاد خلق کرده است. مبارزه مقاومت ایران علیه رژیم مشروع است و امروز ما اینجا هستیم تا شهادت بدهیم که از مردم ایران حمایت می‌کنیم. در دو رنجی را که تحمل کردید درک می‌کنیم و هر سندی را سنای ایتالیا در حمایت از شما تصویب کند تأیید می‌کنم


سناتور استفانو لوچیدی ـ‌دبیر کمیسیون خارجی ایتالیا

سناتور استفانو لوچیدی

شما قطعاً از حمایت ما برخوردار هستید در جلسات امور خارجه که ما برگزار کردیم تأکید کردیم ایران از کشورهای بزرگ جهان است و می‌تواند نقش مهمی در منطقه داشته باشد ولی این نقش را می‌شود در زمانی در نظر گرفت که حقوق‌بشر را رعایت کند. ما معتقد هستیم که این حکومت حقوق‌بشر را رعایت نمی‌کند.

 

سناتور ماریا ویرجینیا تیرابوسکی عضو کمیسیون تجارت سنا  

سناتور ماریا ویرجینیا تیرابوسکی، عضو کمیسیون تجارت سنا

اشاره می‌کنم به خانم رجوی که گفتند کسی که می‌خواهد آزادی را به دست بیاورد باید قیمت سنگینی بدهد. از شجاعت خانم رجوی قدردانی می‌کنم. شجاعت خانم رجوی قابل‌توجه است که این مسیر پر درد و رنج را پیش می‌برند و رهبری می‌کنند. ارزشهای حقوق‌بشری بسیار مهم است و بر روابط اقتصادی ارجحیت دارد. از خانم رجوی و زنان این مقاومت بسیار تشکر می‌کنم که این مبارزه را پیش می‌برند. برای شما از صمیم قلب آرزوی موفقیت و پیروزی می‌کنم به‌خصوص برای زنان مقاومت.

 

رضا اولیا هنرمند و عضو شورای ملی مقاومت

رضا اولیاء هنرمند و عضو شورای ملی مقاومت ایران

ابراهیم رئیسی یکی از جنایتکاران است و خودش در جنایت رژیم سهیم بوده و در مدت کوتاهی به یک شکنجه‌گر تبدیل شد و بسیاری از دختران و پسران را به‌قتل رسانده است. او در سمتی که داشت توهین زیادی به زنان کرد.
رژیم در سال۱۹۹۰  آدمکشان خود را به اروپا فرستاد و تعدادی را در اروپا ترور کرد از جمله قاسملو، بختیار و برادر رهبر مقاومت دکتر کاظم رجوی و محمدحسین نقدی.
رئیسی اخیراً در یک مصاحبه در حمایت از اسدی دبیر سوم رژیم در وین که قرار بود بمبی در گردهمایی مقاومت منفجر کند از او حمایت کرد.
اخیراً هم یک نفر نماینده پارلمان انگلستان با چاقو به‌قتل رسید. او بارها از مقاومت ایران و رئیس برگزیده مقاومت حمایت کرده بود. او در کنفرانس‌های مخلتف شرکت و از مقاومت ایران حمایت می‌کرد. ما عمیقاً شک و تردید داریم که آدمکشان و قاتلان در ارتباط با رژیم حاکم در ایران بوده باشند.
رئیسی قاتلان زیادی را به اروپا اعزام کرده تا مخالفان را به‌قتل برساند از جمله کارهای رژیم در آلبانی است که تروریست‌های آن می‌خواستند علیه مقاومت ایران اقدامات تروریستی به‌عمل آورند اما دولت آلبانی توطئه را کشف کرد و سفیر رژیم را اخراج کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04726e97-b45f-493b-971f-66430eb9d40f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات