728 x 90

جلسه استماع در مجلس اعیان انگلستان درباره قیام مردم ایران با حضور معاون وزیر خارجه

لرد احمد معاون وزیر خارجه انگلستان در امور خاورمیانه و سازمان ملل
لرد احمد معاون وزیر خارجه انگلستان در امور خاورمیانه و سازمان ملل

جلسه استماع در مجلس اعیان انگلستان

درباره قیام مردم ایران با حضور معاون وزیر خارجه

روز چهارشنبه جلسه پارلمانی استماع معاون وزارت‌خارجه انگلستان پیرامون قیام سراسری مردم ایران و نقش رهبری کننده زنان، در مجلس اعیان این کشور برگزار شد. در این جلسه که به‌صورت پرسش و پاسخ برگزار شد، نمایندگان با طرح سؤالات خود از لرد احمد، معاون وزیر خارجه در امور خاورمیانه، موضع دولت انگلستان را پیرامون قیام سراسری مردم ایران و سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم آخوندی خواستار شدند.

لرد احمد، معاون وزیر خارجه انگلستان در امور خاورمیانه و سازمان ملل گفت: شجاعتی که زنان ایران از خود نشان دادند بسیار قابل توجه است. این دولت در زمانی که آنها خواستار آینده‌ای بهتر هستند، در کنار آنها می‌ایستد. ما در چهاردهم دسامبر با شرکای خود برای اخراج ایران از سازمان ملل کمیسیون وضعیت زنان کار کردیم. ما در ۲۴نوامبر به تصویب شدن قطعنامه شورای حقوق‌بشر برای تحقیق در مورد سرکوب معترضان کمک کردیم و هم‌چنین از ماه اکتبر سه دور تحریم را علیه افرادی که در دستگیری، بازداشت و محکوم کردن معترضان دخیل بوده‌اند، اعلام کرده‌ایم که تازه‌ترین مورد آن در نهم دسامبر بود. موضع ما کاملاً روشن است. ما به حسابرسی از رژیم ایران به‌دلیل سرکوب مداوم زنان و دختران و خشونت تکان‌دهنده‌ای که بر مردم تحمیل کرده است، ادامه خواهیم داد.

بارونس تیلور از حزب کارگر گفت: همان‌طور که همه می‌دانیم از زمان مرگ غم‌انگیز مهسا امینی جنایات در ایران ادامه دارد. من با او موافقم که شجاعت خواهران ایرانی ما هم‌چنان ما را به اقدام کردن فرا می‌خواند. روز دوشنبه تعدادی از ایرانیان به دیدن ما در مجلس آمدند تا برای تحریم‌های بیشتر علیه رژیم ایران لابی کنند از جمله لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی در بریتانیا.

لرد احمد معاون وزیر خارجه انگلستان: اجازه دهید به شما اطمینان دهم که ما هم‌چنان به تحریم‌ها علیه رژیم ادامه می‌دهیم، اما آنچه بسیار واضح است با گذشت هر روز نه فقط یک روز، بلکه هر ساعت مشروعیت رژیم فعلی ایران از بین می‌رود. آنها شهروندان را سرکوب می‌کنند. این باید متوقف شود و فوراً هم متوقف شود.

لرد سینگ گفت: همه ما زنان و مردان شجاعی را که برای حقوق زنان در ایران علیه یک رژیم استبدادی مبارزه می‌کنند، تحسین می‌کنیم. . در حالی که اخراج رژیم ایران از کمیسیون مقام زنان سازمان ملل شایان استقبال است، آیا جناب وزیر موافق است که محکومیت قوی‌تری علیه این رژیم باید صورت گیرد و اعلام کنند رفتار رژیم ایران ربطی به آموزه‌های اخلاقی اسلام ندارد؟

لرد احمد: من با شما موافقم و در حالی که من یک رهبر مسلمان نیستم، من وزیری مسلمان هستم و سرکوب زنان را نه فقط در ایران، در هر کجای دنیا، کاملاً و قاطعانه محکوم می‌کنم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b170682-1c95-406d-aadb-53ab1d17ffb0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات