728 x 90

جشنهای آغاز سال نو میلادی در کشورهای مختلف جهان برگزار شد

جشن سال نومیلادی در نیوزیلند
جشن سال نومیلادی در نیوزیلند

شب گذشته سال نو میلادی در کشورهای مختلف جهان برگزار شد. اما در محدودیت‌های شیوع کرونا در بسیاری از نقاط جهان با همیشه فرق داشت. آتش‌بازی لندن امسال به‌دلیل شیوع کرونا برگزار نشد.

در میدان تایمز نیویورک جمعیت محدودی با حفظ فاصله اجتماعی اجازه تجمع یافتند.

در فرانسه صدها هزار نیروی پلیس و ارتش این کشور، مانع برگزاری هر نوع تجمعی شدند و مقررات منع رفت و آمد برقرار بود.


نیوزیلند از اولین کشورهایی بود که سال۲۰۲۱ را با نمایشی از انفجار ۵۰۰ کیلوگرم وسائل آتش‌بازی جشن گرفت. سال نو در نیوزیلند، برخلاف اکثر کشورهای جهان، بسیار شباهت به سال‌های گذشته داشت چرا که در حال حاضر هیچگونه موردی از بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور وجود ندارد.


سیدنی در صف بعدی جشنهای سال نو بود و نمایش آتش‌بازی بر فراز بندر این شهر اجرا شد. آتش‌بازی امسال بدون ازدحام جمعیت بود و جمعیت بیش از یک میلیون نفری سیدنی به‌دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ مجبور شدند از تلویزیونها مراسم را تماشا کنند.


شهروندان هنگ‌کنگ با ماسک به‌صورت، آغاز سال نو را در خیابان‌ها جشن گرفتند.

تایوان یکی از نخستین کشورهای قاره آسیا بود که فرا رسیدن سال۲۰۲۱ را جشن گرفت. آتش‌بازی بزرگی در تایپه با شلیک ۱۶هزار ترقه و فشفشه، یک آتش‌بازی مفصل ۵دقیقه‌ای آسمان این شهر را غرق نور کرد.

تایلند - در بانکوک بیش از ۲۵هزار وسیله آتش‌بازی، که روی قایق‌هایی در رودخانه چائوفرایا مستقر شده بودند، جشنی از نور را در آسمان پایتخت به راه انداختند .
مراسم امسال بانکوک در حالی برگزار شد که همانند سیدنی، تمامی گردهمایی‌های شب سال نو به جز نمایش آتش‌بازی برای عموم ممنوع اعلام شده بود.


امارات متحده عربی - شهروندان اماراتی با ماسکی بر صورت در کنار ساحل جمیرا و در مرکز شهر دوبی جمع شدند تا آتش‌بازی مفصل سال نو را از برج خلیفه تماشا کنند.

روسیه - در پایتخت روسیه جشن آتش‌بازی در هوای مه‌آلود میدان سرخ مسکو در حالی برگزار شد که به‌دلیل محدودیت‌های وضع شده به‌خاطر کرونا به جز نیروهای فنی و امنیتی کسی از مردم حضور نداشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/59b415df-155a-4658-9bd4-65795fc45b6c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات