728 x 90

جزییات جدید از مرگ مشکوک ایرلو از سرکردگان نیروی تروریستی قدس و سفیر رژیم نزد حوثیهای یمن

جزییات جدید از مرگ مشکوک ایرلو از سرکردگان نیروی تروریستی قدس
جزییات جدید از مرگ مشکوک ایرلو از سرکردگان نیروی تروریستی قدس

در حالی‌که رژیم آخوندی تشییع جنازه ایرلو از سرکردگان نیروی تروریستی قدس را با شرکت امیر عبداللهیان وزیر خارجه رژیم برگزار کرد، رئیسی جلاد پیامی در تسلیت وی فرستاد. هم‌چنین پاسدار قاآنی سرکرده نیروی تروریستی قدس مرگ ایرلو را به خامنه‌ای تسلیت گفت. در همین حال جزئیات جدید و خبرهای متناقضی درباره مرگ مشکوک ایرلو و هویت و نقش وی در نیروی تروریستی قدس در رسانه‌های خبری منتشر می‌شود (خبرگزاری ایرنا رژیم۳۰ آذر)

روز چهارشنبه مصطفی وئوق‌کیا مدیر کل فرهنگی خبرگزاری حکومتی مهر به این‌که ایرلو همان پاسدار شهلایی است اعتراف کرد و در توئیتر خود نوشت: در همان ساعتی که آمریکا قاسم سلیمانی را ترور کرد عملیات ترور حسن ایرلو (شهلایی) را هم اجرا کرد اما تقدیر کشته شدن وی در آن زمان نبود. (توئیتر۳۰دی)

 

جوئل ریبورن (Joel Rayburn)، نماینده ویژه سابق آمریکا برای سوریه نیز در توئیتر خود نوشت: رسانه‌های دولتی ایران اعتراف کردند و سپس به‌سرعت این اعتراف شگفت‌انگیز را حذف کردند که سفیر رژیم ایران در یمن، ایرلو، همان شهلایی فرمانده سپاه پاسداران است، که مواد انفجاری نفوذ کننده را به عراق قاچاق می‌کرد، با پسر عموی آمریکایی‌اش برای کشتن سفیر عربستان سعودی در آمریکا عادل - در کافه میلان نقشه می‌کشید و به ریاض موشک شلیک می‌کرد. (توئیتر جوئل ریبورن نماینده ویژه سابق آمریکا برای سوریه ۳۰ آذر)

 

جیسون برادسکی مدیر سیاسی اتحادیه علیه اتمی شدن رژیم ایران در توئیتر خود نوشت: بین شهلایی و ایرلو شباهتی وجود دارد. دقیق نیست، اما این به‌نظر یه‌ها دامن می‌زند که آنها یک شخص هستند. من کاملاً متقاعد نیستم زیرا آنها بیوگرافی متفاوتی دارند. شهلایی در توطئه قتل عادل الجبیر در واشنگتن دی. سی نقش داشت.

جیسون برادسکی هم‌چنین نوشت: من سه نسخه مختلف از داستان ایرلو را مشاهده کردم که دست به دست می‌چرخد: او در یک حمله هوایی مجروح شد؛ به کووید مبتلا شد و یک منازعه بین رژیم ایران و حوثیها وجود داشت. (توئیتر جیسون برادسکی۳۰ آذر)

 

دو روز پیش از بازگشت حسن ایرلو به ایران، علی فاضل خبرنگار نزدیک به حوثیهای یمن در توئیتی از کشته شدن او خبر داد (توئیت علی فاصل: ۲۹آذر)

 

امیر عبداللهیان وزیر خارجه رژیم عربستان را به تعلل در تسهیل خارج کردن ایرلو از صنعا متهم کرد. عربستان و ائتلاف عربی این ادعای وزیر خارجه رژیم آخوندی را به‌شدت تکذیب کردند.

در همین حال، وال استریت ژورنال به‌نقل از مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن خبر داد: حملات حوثیهای وابسته به رژیم ایران به عربستان امسال دوبرابر شده است. بر اساس گزارش این بنیاد فکری در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۱ حملات حوثی‌ها به عربستان ۷۸ حمله در ماه و ۷۰۲ حمله در کل بوده است. در حالی که طی همین مدت در سال ۲۰۲۰ ماهانه ۳۸ حمله بوده است. حوثی‌ها از حمایت رژیم ایران و حزب‌الله لبنان برخوردارند (وال استریت ژورنال۳۰آذر)

 

از سوی دیگر ائتلاف عربی اعلام کرد: حوثیهای وابسته به رژیم ایران در فرودگاه بین‌المللی صنعا کارگاههای ساخت پهپاد و موشک بالستیک دایر کرده‌اند. ترکی مالکی سخنگوی ائتلاف عربی گفت: ۶ مورد استفاده حوثی‌ها برای مدیریت فعالیت پهپادها، حملات بمب‌گذاری شده، آموزش پرسنل پهپاد و محل اقامت فرماندهان و دو انبار برای پهپادهای بمب‌گذاری شده هدف حمله ائتلاف عربی قرار گرفت (سایت العربیه انگلیسی۳۰آذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/059f7b07-766d-4973-94eb-b78bceb1eb6a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات