728 x 90

جزئیاتی از تخریب منازل مردم در فلک‌الدین خرم‌آباد

تخریب منازل مردم توسط آخوندهای حاکم بر ایران
تخریب منازل مردم توسط آخوندهای حاکم بر ایران

روز سه‌شنبه ۲۶فروردین ۹۹ دادستان جنایتکار خرم‌آباد به همراه شمار زیادی از نیروهای سرکوبگر به یکی از مناطق فقیرنشین این شهر به‌نام فلک‌الدین یورش برده و به تخریب خانه‌هایی که مردم محروم با وسایل ابتدایی ساخته بودند پرداختند. آنها به ضرب ‌و شتم مردمی که حاضر به تخلیه خانه‌هایشان نبودند پرداخته و برخی از مادران و پدران سالخورده را زیرآوار مصدوم کردند.

خانه‌های تخریب شده عمدتاً به مردمی تعلق داشت که در اثر سیل سال گذشته خانه و کاشانه‌شان را از دست داده بودند و در این محل برای خود سرپناهی ساخته بودند. آنها زیر خط فقر به‌سر می‌بردند و از حداقل در آمد و امکانات زندگی برخوردار نبودند.

 

یکی از شهروندان اهل فلک‌الدین روز پنجشنبه ۲۸فروردین جزئیاتی از حمله مأموران خامنه‌ای و تخریب خانه‌های مردم محروم بیان کرد و گفت:

«به‌دنبال تخریب خانه‌های مردم در این محله توسط حکومت عده‌یی از مردم را، نیروهای سرکوبگر درحد کشت کتک زده‌اند و حدود ۱۵نفر از مردم این محله هم‌اکنون به این خاطر در بیمارستان بستری هستند.

این شهروند افزود روزی که خانه‌های مردم را خراب کردند مقاومت مردم و جوانان به قدری زیاد بود که ۱۸نفر از نیروی انتظامی را مجروح کردند».

شهروند دیگری در همین روز گفت:

«از سال ۶۳ تا امسال به برخی از مردمی که در فلک‌الدین زمین خریداری کرده بودند اجازه ساخت‌وساز نمی‌دادند و مردم هر چه مراجعه می‌کردند جواب رژیم منفی بود اما از دو ماه پیش صاحبان چند تا از زمینهای فلک‌الدین به مردم زنگ زدند و گفتند، به یک نفر از شهرداری منطقه ۲خرم‌آباد پولی داده‌اند و رژیم اجازه ساخت‌وساز داده‌اند. و بعد هم خود ایادی رژیم شایعه کرده‌اند که مجوز ساخت داده شده در نتیجه مردم شروع به ساخت‌وساز کردند. حدود ۶۰خانه در این دو ماه ساخت شد طوری فعال شد که حتی روز سیزده بدر کارگری۳۰۰هزار هم گیر نمی‌آمد و در آن دو سه روزحدود ۶۰حیاط ساخته شد اما بعد خود رژیم دید کنترل دارد از دستش خارج می‌شود. استاندار و شهردار و..جلسه اضطراری گذاشتند و مانع شدند. بعد هم با توجه حجم زیاد ساخت ساز و اضافه شدن چند کوچه در منطقه و عواقب آن، در همان جلسه حکم تخریب داده شد.

 

روز ۲۶فروردین درگیری با افرادی که داخل منازل بودند شروع شد. مردم اجازه نمی‌دادند خانه‌هایشان تخریب شود. این درگیری منجر به زخمی شدن ۱۸مأمور نظامی شد. سپس یگان ویژه به کمک مزدوران آمد و در کل همه ساخته‌ها تخریب شدند.

این شهروند گفت: این‌که رژیم می‌گوید این خانه‌ها مجوز ساخت نداشتند دروغ می‌گویند. شهرداری منطقه ۲مجوزداده اما چون رشوه را این نهاد گرفته استانداری روی دستشان بلند شد و این‌طوری نان مردم رو آجر کردند».

شهروند دیگری اعلام کرد:

«اینا مردم ضعیفی هستند که از نداری و فقر آمدند در کوه و دشت خانه ساخته‌اند. طرف از فقر آمده وسط دشت خونه ساخته حالا دولت آمده می‌گوید اینجا مراتع هست و غیرقانونی است. یکی از مردم می‌گفت خانه‌ام جایی است که دارم ماهی ۲۰۰تومان کرایه می‌دهم. با هزار بدبختی اینرا داشتم می‌ساختم.

دقیقاً تو «دره گرم» که روبه‌روی همین محله فلک‌الدین است، عین این اتفاق یکی دو هفته پیش افتاده و چند خانه مردم را زدند و خراب کردند. شهرداری روراست می‌گوید من رشوه می‌گیرم از آنطرف دادستانی آمده به اسم نداشتن مجوز حکم تخریب داده. من دیروز آنجا بودم واقعاً دلت کباب می‌شد مثلا یکی از آنها می‌گفت طلاهای زنم رو فروختم با هزار بدبختی پولی جور کردم و مصالح و زمین خریدم از اسفند تا الآن زن و بچه داریم کار می‌کنیم که یک خانه بسازیم همش رفت به باد.»

یک شهروند دیگر گفت: «روز بعد از این ماجرا که نیروهای سرکوب خانه‌های این مردم را خراب کردند الحق والانصاف من دیدم مردم دارند به کسانی که خانه‌هایشان خراب شده کمک می‌کنند. دیگه داشتند کمک می‌کردند. شاید تحت تاثیر پیام‌هایی هست که داده شده و از مردم خواسته شده به کمک اینها بیایند و این‌طوری شده است.»

 

مریم رجوی در پیامی در رابطه با قساوت و بیرحمی آخوندهای جنایتکار گفت: «تخریب خانه‌ مردم محروم آن هم در بحبوحه بحران کرونا، نشان دیگری از قساوت و بیرحمی آخوندهای جنایتکار است که به هیچ چیز جز حفظ نظام منحوس ولایت فقیه نمی‌اندیشند. این رژیم به‌جای تأمین معیشت مردم محروم و قرنطینه کردن آنها، به لشکرکشی علیه آنها پرداخته و خانه و کاشانه‌ای که با وسایل اولیه و با خون جگر ساخته‌اند بر سر آنها خراب می‌کند».

 

سخنگوی مجاهدین خطاب به جوانان خرم‌آبادی گفت:‌

«درود و دست مریزاد!‌ دایه دایه وقت جنگه. جنگ با رژیم وحشی و ضدبشر و درب و داغان کردن مزدورانش در هر کجا و به‌هر قیمت. وقتی خانه‌های مردم در امان نیست به‌دشمن و خودروها و تجهیزات و تأسیساتش نباید امان داد.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f897655-14fc-4e79-bf46-f206286aba70"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات