728 x 90

قیام سراسری - شماره ۶۸

جزئیات جدیدی از جنایت علیه بشریت در اوین و ادامه اقدامات سرکوبگرانه علیه زندانیان-فراخوان به بازدید فوری هیأت تحقیق بین‌المللی از زندان اوین

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری - شماره ۶۸

 

جزئیات جدیدی از جنایت علیه بشریت در اوین و ادامه اقدامات سرکوبگرانه علیه زندانیان

فراخوان به بازدید فوری هیأت تحقیق بین‌المللی از زندان اوین

 

رژیم آخوندها هم‌چنان تلاش می‌کند بر جنایت بزرگ در اوین سرپوش بگذارد. مقاومت ایران ضمن تأکید مجدد بر ضرورت بازدید یک هیأت بین‌المللی از زندان اوین، جزئیات بیشتری از این فاجعه و اقدامات بعدی رژیم علیه زندانیان را بر اساس گزارشها و اظهارات شهود عینی که برای گواهی دادن در دادگاهها و مراجع بین‌المللی آمادگی دارند، به اطلاع می‌رساند:

  1. جنایتکاران نوپو (نیروی ویژه پاسداران ولایت) نه تنها از گلوله‌های ساچمه‌ای استفاده کردند بلکه با فشنگهای جنگی نیز زندانیان را در داخل بند ۷ و ۸ هدف قرار داه‌اند. پوکه‌های فشنگ جنگی در محوطه زندان توسط زندانیان مشاهده شده است.
  2. دژخیمان برخی مواد انفجاری به سوی زندانیان پرتاب می‌کردند. یکی از این مواد انفجاری زیر پای یکی از زندانیان منفجر شد که پایش به‌شدت آسیب دید و مورد جراحی قرار گرفت.
  3. پس از تیراندازی، دژخیمان نوپو و گارد ویژه، زندانیان را روی زمین خوابانده و تا سر حد مرگ کتک می‌زدند. سردژخیم محمودی با پا روی سر و صورت و ستون فقرات و زخم‌های زندانیانی که روی زمین افتاده بودند راه می‌رفت. او شخصاً آن اندازه با باتون بر سر زندانیان از جمله میثم دهبان‌زاده و لقمان امین‌پور ضربه وارد کرد که در آستانه مرگ قرار گرفتند. وحشیگری محمودی به حدی بود که افراد یگان ویژه که خود به زندانیان شلیک کرده بودند، تلاش می‌کردند او را متوقف کنند. دو جنایتکار دیگر به‌نام توکلی و کربلایی نیز همراه با محمودی به‌شدت زندانیان را مورد شکنجه و اذیت و آزار قرار می‌دادند. آنها به نقاط حساس یک زندانی به‌نام سلمان‌زاده که پسر چهارده ساله‌اش از شهدای قیام ۹۸ است، چنان ضربه شدیدی وارد کردند که چند روز است از درد به خودش می‌پیچد.
  4. زندانبانان گوهردشت، ۳۷زندانی سیاسی که از اوین به گوهردشت منتقل شده بودند را نپذیرفتند و آنها اکنون در قرنطینه گوهردشت هستند. برخی از آنان نیز به انفرادی گوهردشت منتقل شده‌اند. روز ۲۷مهر نیز ۳۰زندانی سیاسی دیگر را از اوین به گوهردشت منتقل کردند.
  5. دژخیمان در حمله به زندانیان هواخوری را بستند و کارت بانکی و کارت تلفن برخی از زندانیان را شکستند و دستگاه شارژ تلفن را بستند، تا زندانیان امکان تماس تلفنی نداشته باشند.
  6. بسیاری از زندانیانی که گلوله ساچمه‌ای خورده بودند، گلوله‌ها در بدنشان باقی است و به‌رغم دستور دکتر زندان، هنوز به بیمارستان اعزام نشده‌اند و فقط آنتی بیوتیک به آنها داده‌اند.
  7. زندانبانان برای بردن زندانیان به محل ملاقات بخلاف معمول به آنها دست بند و پابند می‌زنند. اکثر زندانیان این رفتار را قبول نکرده و دست به اعتصاب ملاقات زدند.
  8. پس از سرکوب وحشیانه اوین در شامگاه ۲۳مهرماه، برخی از زندانیان سیاسی توسط وزارت اطلاعات زیر بازجویی و شکنجه قرار دارند. از جمله لقمان امین‌پور هم‌اکنون در بند ۲۴۱ اوین زیر بازجویی قرار دارد و از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست.
  9. احمد علیرضا‌بیگی نماینده مجلس رژیم پس از بازدید روز ۲۶مهر اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از زندان فشافویه گفت: «با توجه به اغتشاش زندان اوین نزدیک به ۱۳۰۰نفر از زندانیان زندان اوین به زندان فشافویه انتقال یافته‌اند و این زندان نیز آمادگی لازم برای نگه‌داری از این تعداد زندانیان را ندارد (عصر ایران ۲۷مهر).
  10. مقاومت ایران از روز ۲۳مهر اعلام کرد حمله به اوین از قبل توسط رژیم آخوندی برنامه‌ریزی شده بوده است. امروز، ۲۸مهر، خبرگزاری رویترز نوشت: «شش منبع به رویترز گفتند، دو روز قبل از آتش‌سوزی در بخشی از زندان اوین ایران و کشته شدن حداقل هشت نفر، یک واحد پلیس ضدشورش به محوطه وارد شد و با فریاد «الله اکبر» و کوبیدن باتون به درب سلولها شروع به گشت‌زنی در راهروها کرد. این منابع گفتند که گشت‌زنی در زندان تهران بدون هیچ‌گونه تحریک آشکار از سوی زندانیان آغاز شد. این گشتها از پنجشنبه تا شنبه ادامه داشت، تا زمانی که برخی از زندانیان با فریاد سرنگونی ولی‌فقیه واکنش نشان دادند که بازتاب اعتراض‌هایی بود که از سپتامبر در سراسر ایران موج می‌زد.
  11. رژیم در زندان قزل‌حصار حالت فوق‌العاده امنیتی برقرار کرده و زندانبانان در آماده‌باش هستند و روی پشت‌بام واحد ۲ زندان، تیربار دوشکا کار گذاشته‌اند.
  12. شماری از زندانیان سیاسی در زندان وکیل‌آباد مشهد از جمله محمد جواد وفایی ثانی، زندانی سیاسی هوادار مجاهدین برای بازجویی به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شده‌اند.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران روز ۲۴مهر از جامعه جهانی خواست یک هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی در اسرع وقت با حضور نماینده‌ای از جانب مقاومت به اوین برود و آثار جنایت علیه بشریت را به چشم ببیند. اگر رژیم مدعی است که جنایتی مرتکب نشده باید بازدید این هیأت را بپذیرد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸مهر ۱۴۰۱ (۲۰ اکتبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b9ac1008-3d53-4e52-97fa-f4c1a730adee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات