728 x 90

جرمی‌ هانت وزیر خارجه انگلستان: پیشنهاد جواد ظریف در مورد تبادل زندانیان یک دسیسه کثیف است

جرمی هانت، وزیر خارجه انگلستان
جرمی هانت، وزیر خارجه انگلستان

جرمی‌ هانت وزیر خارجه انگلستان پیشنهاد جواد ظریف وزیر خارجه آخوندها در مورد تبادل زندانیان را یک دسیسه کثیف خواند.

 

ظریف خواهان تبادل زندانیان از جمله نازنین زاغری با مجرمان مزدور سپاه و اطلاعات آخوندها شده بود که به‌خاطر جنایتهای تروریستی یا قاچاق و دور زدن تحریم‌ها برای رژیم در کشورهای مختلف دستگیر و محاکمه و محکوم شده بودند.

 

وزیر خارجه انگلستان در این باره گفت: تفاوت زیادی بین این دو زن زندانی در تهران و استرالیا وجود دارد. زاغزی بی‌گناه است اما زندانی وابسته به رژیم ایران در استرالیا مرتکب جنایت جدی شده است و روند قانونی رسیدگی قضایی را طی می‌کند.

 

جرمی‌ هانت در مورد دسیسه کثیف رژیم گفت: آنچه غیرقابل قبول است این است که رژیم از زندانی کردن افراد بیگناه به‌عنوان یک حربه استفاده می‌کند.

 

خبرگزاری فرانسه خاطرنشان کرد که انگلستان چندی پیش در یک اقدام غیرمعمول، به نازنین زاغری که در تهران زندانی است حفاظت دیپلماتیک اعظا کرد تا زمینه برای آزادی او را فراهم کند.

همسر نازنین زاغری به خبرگزاری فرانسه گفت پیشنهاد ظریف تقریباً غیرممکن است.

 

پیش از این، وزارت‌خارجه آمریکا نیز در واکنش به ترفند ظریف در مورد تبادل زندانیان اعلام کرد: اگر این رژیم جدیت دارد، ابتدا و یک جانبه شهروندان آمریکایی را که به ناحق در زندان نگه داشته است آزاد کند. ایالات متحده بارها خواستار راهحل انسانی برای آمریکاییهای به ناحق زندانی شده در ایران شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e11ef9ac-d9c9-436c-8a64-7a496465be89"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات