728 x 90

جدیدترین آمار تکان‌دهنده بیکاری که ۷۵درصد ایرانیان را مستقیم و غیرمستقیم در بر می‌گیرد!

بیکاری در ایران
بیکاری در ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رئیسی جلاد، جدیدترین آمار بیکاری، اشتغال ناقص و بیگاری را در نظام آخوندها اعلام کرد، آماری تکان‌دهنده که ۷۵درصد ایرانیان را مستقیم و غیرمستقیم در بر می‌گیرد!

وی در یک گفت‌وگوی خبری گفت: «براساس آمارهای رسمی حدود ۲.۴میلیون نفر بیکار و ۲.۲میلیون نفر دارای اشتغال ناقص یا ناپایدار و حدود ۲میلیون نفر ناامید از یافتن کار در کشور داریم که جزو جمعیت فعال نیستند.»

به گزارش خبر گزاری حکومتی انتخاب، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رئیسی جلاد افزود که در شرایط کرونا بیش از یک میلیون نفر شغل خود را از دست دادند.

در حالی‌که هر یک از اعضا و وابستگان نظام، در سنین مختلف از کهن‌سالان گرفته تا جوانان تازه‌سال، دارای ۱۰ و حتی ۲۰ شغل نان و آب دار در رسته‌های مختلف هستند.

اخیراً وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخوندها در یک برنامه تلویزیونی، درباره آمار جدیدی از تعداد بیکاران گفت: «طبق آمارهای رسمی حدود دو و چهار دهم میلیون نفر بیکار در کشور داریم،

دو و دو دهم میلیون نفر، اشتغال ناقص یا ناپایدار دارند،

حدود ۲میلیون نفر ناامید از یافتن کار داریم که جزو جمعیت فعال نیستند،

نه و هفت دهم میلیون نفر هم با اشتغال کم‌درآمد روبه‌رو هستند

و هم‌چنین چهار و پنج دهم میلیون نفر هم‌اشتغال غیررسمی دارند، یعنی بیمه ندارند»

جمع همین چند قلمی که وزیر آخوندها گفته، می‌شود ۲۰میلیون و هشتصد هزار نفر!

که اگر به حساب خانوار سه نفره حساب شوند؛ یعنی بیشتر از ۶۰میلیون ایرانی یا مطلقاً کار ندارند یا با خرده‌کاریهای موسمی و غیررسمی، بدون بیمه و تأمین اجتماعی و بازنشستگی، تن به بیگاری سپرده‌اند تا ۴درصد آخوندها و آقازاده‌ها و ژنهای خوب‌شان بتوانند با مشاغل اشرافی خود، بیشتر از ۹۰درصد مردم را استثمار کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/77d90edc-491e-49c1-b3aa-8dd38ad3cfd3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات