728 x 90

جدال خانگی در بیت ولایت

فساد نهادینه در  نظام آخوندی
فساد نهادینه در نظام آخوندی

پس از حذف باند مغلوب نظام توسط خامنه‌ای، این روزها دستجات باند غالب بر سر دارایی‌ها و ثروتهای متعلق به مردم ایران، وارد یک درگیری و کشمکش خانگی شده‌اند.

 

روز ۵دی ۱۴۰۰ روزنامه فرهیختگان مربوط به ولایتی مشاور خامنه‌ای، اسامی ۶۳ شرکت و بنیاد را که سود سپرده‌هایشان معادل درآمدهایشان است، افشا کرد. بیشتر این شرکتها متعلق به سپاه پاسداران بود! اقدامی که حاکی از تشدید یک کشمکش درونی در باند خامنه‌ای است.

روز ۳بهمن دولت قیمت گاز مصرفی پتروشیمی‌ها و فولاد را (که عمدتاً متعلق به سپاه هستند) گران کرد. این، پیچیدن جلوی سپاه بود؛ اما سپاه ۵روز بعد قیمت را به‌حالت عادی برگرداند!

روز ۱۰بهمن سایت حکومتی بهارنیوز، میزان اختلاس بانک‌های خصوصی متعلق به باند غالب و بنیاد به‌اصطلاح شهید را افشا کرد؛ ۹۱میلیارد دلار! که نشانه دیگری از جدال خانگی در باند خامنه‌ای است.

سپس نوبت به افشاگری علیه خودروسازیهای رژیم شد، (سهامدار عمده ایران خودرو و سایپا سپاه پاسداران خامنه‌ای است!) که این نیز  یک کشمکش درونی دیگر در باند خامنه‌ای است

متقابلا سپاه در یک پاتک، ۷۰۰میلیارد تومان (برای انحصاری کردن کشت برنج) را به نفع خود مصادره کرد.

این‌ها موارد جدیدی از کشمکش بر سر دارایی‌های مردم ایران بین سپاه و دیگر دستجات باند خامنه‌ای است که هم‌چنان ادامه دارد.

جدالی که تا حذف دستجات ضعیف توسط دستجات قوی ادامه خواهد یافت، درست مثل تمامی جنگ‌و جدال‌های مشابه در این ۴۰سال.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78cbf3bb-9aba-492d-8758-e7b13d8e08ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات