728 x 90

جاکوب زوما از ریاست‌جمهوری آفریقای جنوبی کنار رفت

جاکوب زوما
جاکوب زوما

به دنبال افزایش فشارها بر جاکوب زوما رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی برای کناره‌گیری از قدرت، وی چهارشنبه شب از تصمیم خود برای  کناره‌گیری فوری  از مقام خود خبر داد. به گزارش خبرگزاری رویتر،  وی در نطقی تلویزیونی خطاب به مردم آفریقای جنوبی، که به‌طور مستقیم از رسانه‌ها پخش شد، گفت «به این تصمیم رسیده‌ام که استعفا بدهم». جاکوب زوما  گفت، اگر حزب متبوع من خواستار کناره‌گیری من از مقام ریاست‌جمهوری شده است، آنها باید از این حق خود استفاده کنند و من هم باید طبق قانون اساسی آن را بپذیرم.

کنگره ملی آفریقا، حزب حاکم در جمهوری آفریقای جنوبی، خواستار کناره‌گیری زوما از ریاست‌جمهوری بود؛ اما وی پیشتر در یک گفتگوی تلویزیونی با اشاره به این‌که به او نگفته‌اند چه کار نادرستی کرده که باید کنار برود، این فشارها را غیرمنصفانه خواند.

کنگره ملی آفریقا که زمانی رهبری آن با نلسون ماندلا بود، در پارلمان آفریقای جنوبی اکثریت دارد. «پل ماشاتیل» خزانه‌دار حزب می‌گوید بیش از این نمی‌توانیم مردم کشور را در انتظار نگاه داریم. اقتصاد نابسامان کشور و شایعه فرار جاکوب زوما موجب شده است این هفته هم حزبی‌های رئیس‌جمهوری تصمیم به برکناری وی بگیرند.

 

جاکوب زوما که ۷۵سال دارد در ۹سال گذشته ریاست‌جمهوری این کشور را برعهده داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bada1491-f8ce-43ee-9a4c-b21fa7710bbd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات