728 x 90

جاودانگی و درگذشت محمود بریسمی رزمنده قهرمان مارکسیست در ارتش آزادیبخش ملی ایران

جاودانگی و درگذشت محمود بریسمی
جاودانگی و درگذشت محمود بریسمی

جاودانگی محمود بریسمی

رزمندهٴ انقلابی ارتش آزادیبخش ملی ایران

رزمندهٴ قهرمان مارکسیست محمود بریسمی در ارتش آزادیبخش ملی ایران پس از ۳۵سال نبرد بی‌وقفه و خونبار با رژیم آخوندی همراه و همرزم با مجاهدین اشرفی، در پی چندماه بیماری در آلبانی درگذشت و با روحیه‌یی رزمنده و سرشار به‌یاران شهیدش در اشرف و لیبرتی پیوست.

انقلابی صدیق محمود بریسمی فرزند زحتمکش و دلاور مردم ماهشهر متولد ۱۳۳۹، در دیماه سال۶۰ هنگامی که در سربازی اجباری بود در جنگ ضدمیهنی به اسارت نیروهای عراقی در آمد و در خرداد ۱۳۶۸ به درخواست و با اصرار فوق‌العاده خودش به ارتش آزادیبخش ملی ایران پیوست و به‌عنوان یک رزمندهٴ مارکسیست دوشادوش مجاهدین قرار گرفت.

او در عملیات مروارید و سلسله عملیات راهگشایی ارتش آزادیبخش شرکت داشت و در دوران ۱۴ساله جنگ و پایداری در اشرف و لیبرتی در بمبارانها و محاصره و در حملات زمینی و موشکی و در شکنجه‌های روانی با ۳۲۰ بلندگو با سرفرازی آزمایش داد و دلاورانه ایستادگی کرد.

محمود قهرمان در تمامی دوران پایداری همواره بر این آمادگی و حاضر‌ به‌ جنگی دائمی تأکید می‌کرد و از جمله در نقشه‌مسیر سال۱۳۹۳ خود نوشت:

«برای مقابله با دشمن و توطئه‌ او در آینده در حمله به‌ لیبرتی خود را از هر لحاظ آماده نگه‌ می‌دارم و از این بابت هیچ ترس و واهمه‌یی به‌ خود راه نمی‌دهم و خود را برای سیاهترین شق آماده نگه‌ می‌دارم و در دفاع از لیبرتی تا پای جان هستم».

 

محمود دلیر در مقابله با حملات مزدوران خامنه‌ای به سرکردگی قاسم سلیمانی در ۶ و ۷مرداد ۱۳۸۸ مجروح شد اما در رویارویی با حملهٔ زرهی وحوش مالکی نخست‌وزیر دست‌نشانده عراق به اشرف در ۱۹فروردین ۱۳۹۰ باز هم در صفوف مقدم قرار داشت.

رزمنده انقلابی محمود بریسمی در کارزار اعتصاب‌ غذای ۱۰۸روزه در لیبرتی در مقابل جنایت بزرگ قتل‌عام مجاهدین در اشرف شرکت داشت و با روحیه‌یی رزمنده می‌گفت برای رسیدن به هدفش، تا پای جان آماده است:

من یکی از اعتصابیون زندان لیبرتی هستم من این اعتصاب غذا را تا تحقق خواسته‌ام ادامه خواهم داد حتی به قیمت جان خود».

 

انقلابی صدیق محمود بریسمی همواره بر این‌که یک رزمندهٴ ارتش آزادیبخش ملی ایران است افتخار می‌کرد. او از جمله در نقشه‌مسیر سال۱۴۰۱ خود نوشته است:

«اینجانب محمود بریسمی به‌عنوان رزمندهٴ ارتش آزادیبخش البته بعد از گذشت سالیان امیدوارم که شایستهٴ این عنوان باشم، چون رزمنده بودن فقط یک عنوان و لقب نیست و یدک‌کشیدن این لقب بهایش تلاش و استمرار مبارزه با رژیم ضدبشری می‌باشد و اگر در این سالیان همراه مجاهدین بوده وهستم، با کمک آنها بوده و هست.

آخرین حرفم این است که وضع این رژیم آن‌قدر خراب است که نه‌ راه پیش دارد و نه برگشتی برایش متصور است و تا زمانی‌که این مقاومت زنده و پویاست حتی اگر بر فرض محال در یک گوشهٴ ازن کرهٴ خاکی نشسته باشند، رژیم آرام و قراری ندارد و سرنوشت محتوم آن سرنگونی است. این امر یک روز دیر یا زود محقق خواهد شد چه من و ما باشیم یا نه»

 

محمود قهرمان نسبت به وضعیت رژیم آخوندی که در گرداب بحران سرنگونی قرار دارد شناخت روشنی داشت. او در این مورد در آخرین نقشه‌مسیر خود در سال۱۴۰۲ نوشته است:

«سال ۱۴۰۱ شاهد قیام خلق با صدها شهید بودیم. مردم ایران بار دیگر به صحنه آمدند و ثابت کردند که این رژیم ضدبشر را نمی‌خواهند و خواهان سرنگونی آن هستند، رژیم ضدبشری در سالی که گذشت نشان داد که راه برون‌رفتی ندارد و در بن‌بست کامل قرار دارد و روزبه‌روز در حال ضعیف‌تر شدن می‌باشد و تنها هماورد و آلترناتیو او در این میدان ارتش آزادیبخش ملی ایران بوده و هست و قرار نبوده و نیست کس دیگری بیاید رژیم را سرنگون کند».

 

آخرین فراز زندگی انقلابی محمود بریسمی نبرد با بیماری بود که تا آخرین لحظات حیات شدت آن نتوانسته بود از سرشاری و گشاده‌رویی او اندکی بکاهد. یکی از همرزمان محمود که تا آخرین لحظه همراه او بود نوشته است:

«لحظاتی پیش با محمود وداع کردم، چهره‌اش هم‌چنان گشاده و آرام بود. یادم می‌آید از همان موقع که به او بیماریش گفته شد، اصلاً نه در چهره‌اش و نه در رفتارش نشانی از نگرانی یا هر چیزی که نا امیدش کند ندیدم. لحظاتی تمام پروسه او از ذهنم گذشت که چقدر مایه‌گذار و رزمنده‌ای پرشور و دوست داشتنی بود. همه با او رفت و آمد داشتند من سال‌ها بود که او را می‌شناختم هیچ‌وقت در چهره‌اش ناراحتی یا بی‌حوصلگی ندیدم. شوخ طبع بود و با همه می‌جوشید با همین بیماری هم که داشت تا آخرین لحظه که من دیدم با مسئولانی که به‌دیدارش آمده بودند، صحبت می‌کرد گرچه نمی‌توانست، ولی سعی می‌کرد که به‌احوالپرسی آنها جواب بدهد. همیشه سرشار و شکرگزار چیزی بود که داشت. یادش گرامی باد».

 

پیام تسلیت خانم مریم رجوی

به فرزند قهرمان مردم ماهشهر، محمود بریسمی، که به مدت ۳۵سال با مایه‌گذاری و مسئولیت پذیری، در عملیات ارتش آزادیبخش و پایداری ۱۴ساله در اشرف و لیبرتی با رژیم ضدبشری آخوندی جنگید، درود می‌فرستم.

با تسلیت به‌خاطر فقدان این رزمندهٴ انقلابی، یقین دارم که همرزمانش در ارتش بزرگ آزادی ایران جای خالی او را پر خواهند کرد.

پیکار سازش ناپذیر و قهرمانانه محمود بریسمی برای آزادی خلق ستمدیده ایران و صداقت و فداکاری او در این راه، به‌ویژه مشعلی است فروزان، فرا راه جوانان شورشگر و جنگاور ماهشهر، که جنگ او برای آزادی ایران از چنگال رژیم جلادان را تا قله پیروزی ادامه خواهند داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5c1e747-774b-4d22-bee3-a8a2dade94b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات