728 x 90

جاودانگی و درگذشت مجاهد پاکباز کریم جباری در آلبانی

جاودانگی و درگذشت مجاهد پاکباز کریم جباری در آلبانی
جاودانگی و درگذشت مجاهد پاکباز کریم جباری در آلبانی

مجاهد پاکباز کریم جباری جاودانه شد

مجاهد پاکباز کریم جباری پس از ۳۸سال همراهی و نبرد در صفوف مجاهدین و ارتش آزادیبخش ملی ایران با رژیم آخوندی در روز ۴ اردیبهشت در آلبانی پس از نبردی طولانی اما رزمنده با بیماری، به سوی یاران صدیق و شهیدش پرکشید.

مجاهد صدیق کریم جباری از فرزندان عرب مردم دلیر اهواز متولد ۱۳۴۰ در سال ۱۳۶۴ هنگامی که در آلمان به‌سر می‌برد با مجاهدین آشنا شد. در اوایل سال ۱۳۶۵ پس از شرکت در یک اجلاس مجاهدین در پاریس فعالیت‌های خود را در ارتباط با تشکیلات مجاهدین در آلمان آغاز کرد. خودش در این مورد نوشته است:

«در سال۶۴ بهمن‌ماه اولین تماس خودم در ارتباط با سازمان بود و بعد به پاریس برای مراسم ۱۹بهمن نزد رهبری رفتم و از آنجا به‌صورت هوادار درآمدم».

 

کریم در مرداد سال۱۳۶۷ برای شرکت در عملیات کبیر فروغ جاویدان به اشرف رفت و پس از آن در آلمان به فعالیت‌های خود در هواداری از مجاهدین ادامه داد، در سال ۱۳۷۱ دیگر در آلمان تاب نیاورد و به اشرف رفت و با پوشیدن لباس رزم و شرف در مأموریتهای رزمی ارتش آزادیبخش ملی شرکت کرد.

خودش در مورد رفتن به‌اشرف نوشته است:

«سال ۷۱ به این جا (اشرف) آمدم و یک چیز را می‌خواهم بگویم... نسل ما نسل واقعاً با شرف و با شانسی بوده که در این زمان به سازمان و این رهبری در رأسش برخوردیم. خدایا این توفیق را به‌ما ارزانی کن که استحقاق این افتخار و شرف را تا به‌آخر داشته باشیم».

مجاهد دلیر کریم جباری در دوران ۱۴ساله جنگ و پایداری در اشرف و لیبرتی و در برابر بمبارانها و محاصره و حملات زمینی و موشکی و شکنجه روانی با ۳۲۰بلندگو با پاکبازی و دلاوری ایستادگی کرد. از جمله در جریان حملهٔ وحشیانهٔ مزدوران نیروی تروریستی قدس به فرماندهی دژخیم قاسم سلیمانی در ۶ و ۷مرداد ۱۳۸۸ و ۱۹فروردین۱۳۹۰ در دفاع از اشرف دلاورانه شرکت داشت.

کریم قهرمان در نقشه‌مسیرش در شب قدر در سال ۱۳۹۰ پس از حماسه رویارویی مجاهدین بی‌سلاح با حمله زرهی وحوش تا دندان مسلح مالکی و مزدوران جنایتکار ولایت فقیه در ۱۹فروردین نوشت:

«ای امیر مومنان رزمندگان راهت در روز ۱۹فروردین نشان دادند که لایق این نبرد هستند و از آن‌روز تا به امروز نشان دادند که تابلوی بسا درخشانتر و فروزانتر از ۱۹فروردین ترسیم خواهند کرد و در آن شکی نیست»

او هم‌چنین در سال۹۲ در شرایطی که هر لحظه امکان موشک‌باران لیبرتی توسط مزدوران نیروی تروریستی قدس با فرمان قاسم سلیمانی جلاد وجود داشت، نوشت:

«من مجاهد خلق کریم جباری آمده‌ام با تمام توش و توانم در راه تحقق جامعه بی‌طبقه توحیدی فدا بکنم و در این راه از هر چه اشعه دنیوی بیزاری و به آنها تف و نفرین می‌کنم و از آنها بیزاری می‌جویم و در این راه به ۳ چیز که نصب عین قرار می‌دهم ایمان راسخ و بدون شکاف که آنچه در اشرف و لیبرتی می‌گذرد عین کارزار سرنگونی است و ایمان راسخ بدون شکاف به تغییر دوران و در جمیع جهات و این‌که اشرف و لیبرتی شبه اوین این آزمایش من و ما، فتح مبین. فقط همین»

مجاهد دلیر کریم جباری در مورد قیام سراسری مردم ایران با تأکید بر نقش مهم کانون‌های شورشی در سال۱۴۰‍۱ تأکید می‌کرد در جریان این قیام اثبات شد که دوران دزدیده شدن انقلاب مردم به‌دست میوه‌چینان خائن گذشته است و مجاهدین هرگز اجازهٔ تکرار آنچه در انقلاب مشروطه و سرقت انقلاب در سال ۱۳۵۷ صورت گرفت را نخواهند داد. او در نقشه‌مسیر سال۱۴۰۲ خود نوشته است:

«ضمن تجدید عهد و پیمان با تمامی شهدا از شهدای سی خرداد۶۰ تا به امروز که در برابر غول ارتجاع ایستادن و پوزه او را به خاک مالیدن و خمینی را از ماه به چاه ویل کشیدن و او را منفور تاریخ و عالم کردن و رژیمش را بی‌آینده کردن و راه هر گونه زد و بند ارتجاعی و استعماری را بستند،

البته استعمار و ارتجاع این بار با دسیسه‌های رنگارنگ به میدان آمده و می‌خواهند قیام و انقلاب مردم ایران را به انحراف ببرند زهی خیال باطل

باید به بچه شاه و این نظام منحوس بگویم که فرزندان این میهن در ارتش آزادی و کانون‌های شورشی به شما اجازه نخواهند داد که قیام مردم ایران را با تبلیغ خشونت پرهیزی به انحراف ببرید»

کریم شیفتهٔ دلاوری و مجاهدت پسرعمویش، محمود اسدی جباری از شهیدان قهرمان مجاهد خلق بود که پس از ۷ سال زندان در سال ۱۳۶۷ در مسیر پیوستن به ارتش آزادیبخش ملی ایران دستگیر و در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی در مرداد ۱۳۶۷ در زندان کارون اهواز سربه‌دار و جاودانه شد.

 

پیام تسلیت خانم مریم رجوی

 يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلى رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً

پرواز جاودانگی مجاهد سرفراز کریم جباری را، که تا آخرین نفس به عهد و پیمانش با خدا و خلق وفا کرد و نمونه دیگری از پایداری رشیدترین فرزاندان خلق قهرمان ایران در نبرد رهائی‌بخش با استبداد دینی است، به بستگان و به همرزمانش در اشرف۳ و شورشگران و هموطنان عرب در اهواز تسلیت می‌گویم.

درود بر او و بر همهٔ قهرمانان صدیق و شهید اشرفی که رزم و رنج و خون پاکشان، بالاترین تضمین رهایی ایران و منطقه و جهان از شرارت دیکتاتوری تروریستی و جنگ‌افروز آخوندی است.

یقین دارم که همرزمانش جای خالی این مجاهد پاکباز را با تعهد صدچندان پر می‌کنند و راه و رسم جنگاوری او در جوانان شورشگر اهواز شعله‌ور است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9bd672db-4e6b-450d-b89e-eb37ac52bfa7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات