728 x 90

جاودانگی و درگذشت مادر مجاهد اکرم شاطریان (مادر صالحیار)

مادر مجاهد اکرم شاطریان (مادر صالحیار)
مادر مجاهد اکرم شاطریان (مادر صالحیار)

مادر مجاهد اکرم شاطریان (مادر صالحیار)

جاودانه شد

مادر مجاهد اکرم شاطریان (مادر صالحیار) پس از ۴۴سال رزم و مجاهدت بر اثر عارضه ریوی در آلبانی در گذشت و جاودانه شد.

مادر صالحیار، مادر شهیدان قهرمان مجاهد خلق، زیبنده صالحیار و محمدرضا صالحیار، متولد ۱۳۱۷ در تهران بود. در جریان انقلاب ضدسلطنتی به هواداری از مجاهدین پرداخت و ۴۴سال با تمام توان به مبارزه و مجاهدت در برابر آخوندهای ضدبشر برخاست و تمام زندگی و خانه و دارایی خود را با فرزندانش وقف آزادی خلق و میهن کرد

وی در سالهای فاز نظامی رابطه‌اش را با سازمان از طریق رادیو صدای مجاهد حفظ کرد و در فعالیت‌ها و پراتیکهایی که از رادیو صدای مجاهد اعلام می‌شد فعالانه شرکت می‌کرد و دیوارنویسی، مخصوصاً شعار مرگ بر خمینی – درود بر رجوی، از فعالیت‌های مستمر او بود.

مادر مجاهد صالحیار، سال۶۶ برای پیوستن به سازمان مجاهدین از ایران خارج شد اما بلادرنگ برای انجام چندین مأموریت به داخل کشور بازگشت و سپس به اشرف اعزام شد و به صفوف رزمندگان ارتش آزادی پیوست. مادر در ایران خانه‌اش را فروخت تا همراه با تمام دارایی‌اش به مجاهدین تقدیم کند.

مجاهد خلق محمدرضا صالحیار در عملیات چلچراغ به‌شهادت رسید و قهرمان دیگر زیبنده صالحیار در عملیات کبیر فروغ در یک رزم بی‌امان با پاسداران و مزدوران دشمن شهید و جاودانه شد.

مادر صالحیار طی سالهایی که در هلند و دیگر کشورهای اروپایی به‌سر برد در اکثر فعالیت‌های هواداران مجاهدین به‌ویژه در دفاع از حقوق مجاهدین اشرفی جلودار بود و به‌رغم بیماری و مشکلات جسمی از هیچ تلاشی فروگذار نکرد. در ۱۷ژوئن خودش را به جمع هواداران مجاهدین در جلوی اور رساند. و در همه فعالیت‌ها برای دفاع از حقوق اشرفیان حاضر بود.

مادر صالحیار در آذر ۱۳۹۷ با اصرار فوق‌العاده به اشرف۳ رفت، به‌عنوان یک مجاهد خلق سوگند خورد و تا پایان عمر در همانجا با فرزندان مجاهدش به‌سر برد.

وی در نقشه‌مسیر خود در ۱۲اردیبهشت ۱۴۰۰ نوشت:

«هزاران هزار بار شکر این نعمت که در اشرف۳ پایگاه و قرارگاه مجاهدین نفس می‌کشم. یا مولا یا علی امیرالمومنین بیش از ۴۰سال است که برادر مسعود رو در روی خمینی ملعون دجال ضدبشر و دزد انقلاب ایستاده و هیچ ذره‌یی... کوتاه نیامده... و خواهر مریم با انقلاب مطهر و راه گشایش با رنج و خون و فدا و صداقت پرداخت بی‌دریغ، با خمینی و بقایای رژیمش جنگیدند تا که امروز این رژیم را در ذلت و خواری و در مسیر سرنگونی قرار دادند و باز هم خدا را هزاران بار شکر که مجاهدین در رکاب برادر مسعود و خواهر مریم امروز در اعتلا قرار دارند در ایران و در جهان... . . یا علی یا امیرالمومنین به من مادر هم یاری کن که در رکاب این رهبری و مجاهدینش با افتخار انتخاب مؤسسان پنجم تا آخرین نفس و دقیقه عمرم برای سرنگونی این رژیم دجال ضدبشر و در راه آزادی میهنم ایران و مردم تحت ستم آن بجنگم. و حاضر حاضر حاضر خود را می‌گویم».

 

پیام تسلیت خانم مریم رجوی

به روان پاک مادر بزرگوار مجاهد اکرم شاطریان (مادر صالحیار) مادر مجاهدان شهید زیبنده صالحیار و محمدرضا صالحیار درود که در صفوف مجاهدین و رزمندگان آزادی به سوگند پایداری تا آخرین نفس وفا کرد.

درگذشت او را که الگوی یک زن و مادر ایرانی است، به مادران شهیدان و به بستگان و بازماندگانش به‌ویژه فرزندان مجاهدش در اشرف۳ تسلیت می‌گویم.

پایداری و صدق و اخلاص و رزم بی‌امان مادر صالحیار در برابر ارتجاع زن ستیز و ضدبشری نمونهٴ افتخارآمیز دیگری در نبرد دوران‌ساز زن ایرانی با فاشیسم دینی است.

پاکبازی و مجاهدت او و خون فرزندان رشیدش این رژیم ضدبشری را ریشه‌کن می‌کند و آزادی و استقلال ایران را به ارمغان خواهد آورد.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39f1d241-df78-4524-ac49-1a1d77027407"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات